خدمت‎رساني به مردم حقيقتا عبادت محسوب مي‎شود94/03/20

http://bushehri.net/images/1222222222222.jpgحضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور، امروز در ديدار دکتر سقاييان نژاد، شهردار جديد قم که در دفتر مدير حوزه‎هاي علميه برگزار شد، به تشريح بايسته ها و الزامات شهرداري درجهت توسعه و پيشرفت شهر مقدس قم و لزوم تلاش همه جانبه در جهت رفع محروميت‎هاي قم پرداختند.

ایشان در ادامه فرمودند: درانجام کارهايي که ما در نظام مقدس جمهوري اسلامي انجام مي‎دهيم، بايد به اين نکته مهم توجه داشته باشيم که در منظر خدا و اهل بيت(ع)  هستيم اين امر مهم در آيات قرآن کريم نيز تصريح شده است.

مدير حوزه‎هاي علميه کشور با اشاره به پاداش هاي الهي براي کسي که به مردم خدمت مي‎کند خاطر نشان ساختند: کار در شهرداري و ساير جاهايي که براي خدمت‎رساني به مردم است، حقيقتا عبادت محسوب مي‎شود و در روايات اهل بيت(ع) پاداش هاي زيادي براي کساني که به مردم و مؤمنين خدمت مي‎کنند ذکر شده است؛ لذا بايد از اين فرصت گرانبها در خدمت هرچه بيشتر به مردم استفاده کرد.

آيت الله حسيني بوشهري رشد و بالندگي را انتظار دين اسلام از همه انسان ها توصيف کردند و افزودند: اسلام از همه ما، نه درجا زدن را خواسته است و نه پسرفت، بلکه پيشرفت و رشد را خواسته است  و انتظاري که ما از مجموعه شهرداري قم داريم اين است که همواره در حال رشد و بالندگي باشد تا شاهد شکوفايي هرچه بهتر شهر مقدس قم باشيم.

امام جمعه قم توجه به کارهاي عقب افتاده در شهر قم را ضروري دانستند و با اشاره به روايتي از حضرت علي(ع) فرمودند: کارهايي که هر روز مورد نياز است نبايد متوقف شود منتها بايد برنامه ريزي خاصي شود تا جبران کارهاي عقب افتاده شهري در قم نيز انجام گيرد چرا که در روايت نيز داريم عاقل همانطور که کار امروز خود را انجام مي دهد کارهاي عقب افتاده  و گذشته خود را نيز تدارک مي‎بيند.

عضو خبرگان رهبري توجه به اقتضائات هر شهر در برنامه‎ريزي‎ها را مهم و ضروري توصيف کردند و خاطر نشان ساختند: هر شهري اقتضائات خود را دارد و نمي‎شود طرح و برنامه هاي يک شهر را براي شهر ديگر کپي کرد؛ بلکه بايد برنامه ريزي براي هر شهر با توجه به همه فاکتورها و اقتضائات همان شهر باشد تا در آينده با مشکلي مواجه نشويم و کارها به درستي و متناسب با آن شهر پيش برود.

Please publish modules in offcanvas position.