خروجی حوزه علم و فرهنگ است93/06/17

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2010.jpegمدیر حوزه های علمیه تصریح کردند: امروزه بسیاری از برنامه‌های علمی و فرهنگی توسط خروجی‌های حوزه انجام می‌شود، پس باید از بهانه‌ تراشی برای درس نخواندن پرهیز کنیم.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشورادامه دادند: مرحوم آیت‌الله بهجت نقل می‌کردند که مرحوم آخوند خراسانی با وجود سیلاب بسیار مهیبی که در مقابل خانه ایشان ایجاد شده بود، باز هم با سخت‌ترین شکل ممکن خود را به درس رسانده و تدریس کردند، مرحوم آیت‌الله‌العظمی خویی نیز از جمله همین علما بود که هیچ فرصتی را برای تحقیق و تدریس از دست نمی‌دادند و حتی دیدار با بزرگانی که قرار بود به خدمتشان بیایند نیز به دلیل تقارن با آغاز سال تحصیلی در نجف ملغی کردند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین یادآورشدند: وضع جامعه امروز و نیازهای آن به هیچ عنوان با گذشته قابل قیاس نیست، شبهات از در و دیوار از طریق مطبوعات، سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی و ماهواره ای بر سر مردم سرازیر می‌شود و وظیفه حوزویان است که به این شبهات پاسخ دهند، داشتن تقوا و قانع نشدن به شرایط فعلی باعث می‌شود که حوزویان در وظیفه مرزبانی و صیانت از دین خدا موفق عمل کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به تمهیدات جدید حوزه برای استفاده از فرصت ها، بیان داشتند: قرار شده است در استان‌هایی که زمینه محیطی دارند، شرایطی فراهم شود که هم زودتر دروس را آغاز کنند و هم دیرتر به پایان برسانند تا حداقل یک ماه به سال تحصیلی آنها اضافه شود. در تابستان نیز برنامه‌هایی در راستنای استفاده از این فرصت اجراء شد.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.