خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ95/04/11به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم فرمودند:دشمن ما را به تکفیری ها مشغول کرده است تا ذهنمان از مسئله فلسطین واشغال بیت المقدس دور بماند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه های نماز جمعه امروز قم که در مصلای قدس برگزار شد، فرمودند: یکی از راه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، شناخت دشمن است.، در دوران دفاع مقدس فرماندهان تاکتیک های دشمن را شناسایی می کردند و بدون شناسایی نیرو را نمی فرستادند،بعد از این فرمان حمله صادر می شد.

ایشان افزودند:ما ممکن است امکاناتمان خوب باشد و در آمادگی کامل باشیم اما تاکتیک و روش دشمن را نشناسیم،اگر تاکتیک دشمن شناسایی شد روش مقابله با آن هم شناخته می شود.هر جا تاکتیک وروش دشمن را شناختیم توانستیم موفق شویم.

عضو جامعه ی مدرسین حوزه ی علمیه ی قم ضمن تشکر از ملت رشید ایران و مردم ولایت مدار قم به خاطر حضور پر شکوه در راهپیمایی روز قدس ابراز داشتند: دشمن بداند ملت ما سرما و گرمای بالای 40 درجه نمی شناسد و بر اساس آرمان ها حرکت می کند.

ایشان ادامه دادند: روز قدس از یادگار های امام (ره) است که با نگاه راهبردی ایشان به مسائل جهان اسلام مسئله ی قدس و فلسطین را مطرح کردند و امروز بعد از 38 سال در کشورهای مختلف مردم با همه ی نامهربانی هایی که بعضی از سران کشور های اسلامی دارند در راهپیمایی روز قدس شرکت می کنند.

امام جمعه ی قم با اشاره به جنایت هایی که رژیم صهیونیستی انجام می دهد فرمودند:از اول ماه رمضان تا کنون 330 نفر که 60 نفر آنها را کودکان فلسطینی تشکیل می دهند در زندان های اسرائیل هستند.

ایشان افزودند:دوست و دشمن می داند با همه ی جنایت ها رژیم صهیونیستی رو به ازمحلال است . روزی اسرائیل تا بیروت آمده بود ولی امروز مجبور است در خاک خودش در مقابل  موشک های حزب الله از خود دفاع کند.

آیت الله حسینی بوشهری فرمودند:نکته ی سوگمندانه ای که باید مطرح کنیم این است که دشمن در قلب جهان اسلام ما را مشغول کرده اند به تکفیری ها تا ذهنمان از مسئله ی فلسطین و اشغال بیت المقدس دور بماند و دردناک تر از آن سران کشور های سعودی وترکیه اند که در آستانه ی روز قدس دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز می کنند این خیانت به امت اسلامی است واز این ها جز این کاری ساخته نیست.

ایشان با اشاره به  سخنان رهبر انقلاب به خالد مشعل دبیر کل دفتر سیاسی حماس فرمودند:اگر همه ی شما به عنوان رهبران گروه های مقاومت دست از جهاد بکشید ملت ما و ملت های اسلامی از رویارویی و جهاد با اسرائیل دست نخواهند کشید.

امام جمعه ی قم با اشاره به جنایاتی که رژیم آل خلیفه در بحرین انجام می دهد افزودند: رژیم بحرین علاوه بر سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از بعضی علمای دیگر نیز سلب تابعیت کرده وعده ای را هم محکوم به زندان کرده است ، در این بین رهبر عزیزمان جمله جالبی فرمودند:« این شخصیت بزرگ تا کنون مانع از این بود که حرکت انقلابی مردم به فاز حرکت مسلحانه تبدیل شود ».اگر احیانا شما نسبت به آیت الله شیخ عیسی قاسم این گونه رفتار کردید به تعبیر من با دستان خودتان محکومیت و مرگ خودتان را امضا کرده اید.

آيت الله حسيني بوشهري با تقدیر از حضور گسترده مردم انقلابی قم و سراسر کشور در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشتند: ملت ما سرما و گرما نمی‌شناسند و امروز در این هوای گرم در صحنه حاضر شدند و نشان دادند که تنها بر اساس آرمان‌های خود حرکت می‌کنند.

ایشان روز قدس را از یادگاران ارزشمند امام راحل برشمردند و افزودند: امام راحل با نگاه راهبردی خود مسئله فلسطین را مطرح کردند و امروز بعد از ۳۸ سال می‌بینیم که ملت ایران و سایر و ملت‌های اسلامی این روز را گرامی می‌دارند و در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند.

امام جمعه قم عنوان کردند: امروز بیش از ۶۰ سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و در طی این مدت رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی‌شماری علیه ملت فلسطین خلق کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: دشمنان قدس شریف و مردم فلسطین جنایتی نیست که در طی این مدت انجام نداده باشند و هیچگاه ترحمی از خود نشان ندادند.

ایشان اضافه کردند: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۳۳۰ نفر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند اما آنها بدانند که با این همه جنایت‌ها رژیم صهیونیستی هر روز رو به نابودی است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشتند: رژیم صهیونیستی روزی تا بیروت آمده بود اما امروز اسرائیل در خاک خود از خود دفاع می‌کند و روز به روز در حال عقب نشینی است.

ایشان فرمودند: رژیم اشغالگر قدس می‌دانند اگر بار دیگر حمله کند در مدت زمان اندکی مورد هدف هزاران موشک حزب الله لبنان قرار خواهد گرفت.

امام جمعه قم حضرت در بخشی از خطبه‌های خود با اشاره به سالگرد شهدای هفت تیر و هفته قوه قضاییه ابراز داشتند: حادثه ۷ تیر حادثه‌ای تلخ برای ملت ما بود، چرا که شخصیت بزرگی همچون شهید بهشتی را از دست دادیم که امام در خصوص این شهید مظلوم فرمود «بهشتی برای ما یک امت بود».

ایشان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان قوه قضائیه به چند نکته کلیدی اشاره کردند، افزودند: باید رضایت مردم را به دست آورد که این امر جز با سلامت دستگاه قضا محقق نخواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کردند: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند کارهایی که در قوه قضائیه انجام می‌شود می‌بایست به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم هم با حقوق خود آشنا شوند و هم با اقداماتی که از سوی دستگاه قضا صورت می‌گیرد مطلع شوند.

ایشان اضافه کردند: مقام معظم رهبری تأکید کردند که دستگاه قضا می‌بایست حقوق ملت ایران را در مجامع جهانی استیفا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از قوه قضائیه خواست تا به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص پیش بینی راهکارهایی به منظور کاهش محکومیت افراد در زندان‌ها چاره‌ای بیاندیشند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های خود نیز به حوادث بحرین اشاره کردند و افزودند: رژیم آل خلیفه دست به جنایت بزرگی زد و با وجود سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، علمای دیگر را نیز زندانی کرد.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم در ادامه بحث راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشتند: حساسیت رسانه‌ها و پرداختن در مسیر مقابله با تهاجم فرهنگی اصلی کلیدی و اساسی است و مسئله برخورد با تهاجم فرهنگی نباید به یک گروه منحصر شده و همه باید پای کار بیایند.

ایشان با اشاره به اینکه سطح شناخت دینی مردم را باید بالا ببریم تا در نتیجه خود مردم در برابر تهاجم فرهنگی بایستند، بیان کردند: برای شناخت تهاجم فرهنگی شناخت دشمن و تاکتیک‌های دشمن مسئله‌ای کلیدی و اساسی است.

امام جمعه قم تصریح کردند: اگر تاکتیک‌های دشمن را بشناسیم می‌توانیم روش‌های مقابله با این تاکتیک‌ها را شناسایی کرده و اجرایی کنیم.

ایشان اضافه کردند: هزینه کردن‌های فرهنگی بدون شناخت تاکتیک‌های دشمن اثرگذاری نخواهد داشت.

ایشان با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان بیان کردند: باید این روزها را غنیمت شمرده و از فرصت‌ها استفاده کنیم.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم تصریح کردند: روز قدس از یادگارهای امام(ره) است و ایشان نگاه راهبردی به مسئله جهان اسلام داشتند که این روز را مشخص کردند و امروز بعد از 38 سال شاهد هستیم که مردم انتظار می‌کشند در روز قدس با وجود همه نامهربانی‌های سران کشورهای اسلامی، در راهپیمایی روز قدس شرکت ‌کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کردند: بیش از 60 سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و جنایت و خون‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته است ولی دو مطلب برای دوست و دشمن به اثبات رسیده است.

ایشان فرمودند: دشمنان در قلب جهان اسلام ما را به تکفیری‌ها، داعشی‌ها و النصره‌ها مشغول کرده‌اند تا ذهن مردم از مسئله اشغال بیت‌المقدس دور بماند و از همه سنگین‌تر این است که در آستانه روز قدس عربستان سعودی و ترکیه در نهان و آشکار دست دوستی به سمت رژیم صهیونیستی دراز می‌کنند و آیا اینها جز خیانت به اسلام و امت اسلامی کاری بلد هستند؟ این حرکت دشمن‌شادکن و در راستای اهداف دشمن است.

Please publish modules in offcanvas position.