خلاصه خطبه های نماز جمعه مورخ95/07/02 به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری «دامت برکاته»

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند، فرمودند: رسانه‌ها و اصحاب هنر باید گنجینه گرانبهای این دوران را به نسل جوان بشناسانند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان داشتند: دوران دفاع مقدس از مقاطع کلیدی و فراموش نشدنی کشور و انقلاب به شمار می‌رود.

ایشان افزودند: جنگ هشت ساله ما نماد قدرت معنوی بود چرا که این دفاع، ملت ما را در برابر دشمنان به خاطر ایستادگی، پرآوازه و آبدیده کرد.

دفاع مقدس موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند و عظمت کار ملت ایران را بستایند.

هدایت‌های امام راحل، امدادهای غیبی الهی و عزم ملی در دوران دفاع مقدس به چشم می‌خورد و دل‌ها در این دوران به هم گره خورده بود و دشمن به شکست خود اعتراف و عقب نشینی کرد.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کردند: در طول ۲۰۰ سال اخیر، دفاع مقدس تنها مقطعی بود که کشور ما در جنگی خاک کشور را از دست نداده است و امروز نیز در پرتو آن دفاع مقدس به دستاوردهای بزرگی رسیده‌ایم و در حوزه دفاعی و نظامی خواب و آرامش از دشمن سلب شده است.

ایشان با بیان اینکه دشمنان امروز در برابر عظمت رزمندگان ما احساس آرامش نمی‌کنند، افزودند: نیروهای ما هراسی از دشمنان به دل ندارند و باید دانست که پیشرفت و امنیت دو روی یک سکه است که باید نسبت به آن مراقبت کنیم و نباید اظهاراتی داشته باشیم که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد و در میدان دشمن بازی نکنیم.

رسانه‌ها و اصحاب هنر باید گنجینه گرانبهای دوران دفاع مقدس را به نسل جوان بشناسانند و شهامت‌های آن دوران را معرفی کنند.

آيت الله حسيني بوشهري فرمودند: انتظاری که از این مراکز می‌رود آن است که در عرصه‌های فرهنگی و فناوری نباید غافل شوند.

امروز دشمنان می‌خواهند دانشگاه‌های ما را از لحاظ فرهنگی و اخلاقی تهی کنند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز خانواده بیان کردند: جامعه ما باید خانواده محور باشد و سند خانواده باید مورد توجه قرار گیرد چرا که دشمنان تمام تلاش خود را در راستای سست کردن خانواده‌ها انجام می‌دهند.

ایشان با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه فرمودند: متأسفانه امروز طلاق گسترش یافته و ازدواج کاهش پیدا کرده و تربیت فرزندان نیز به حاشیه رفته که این موارد با جامعه خانواده محور سازگاری ندارد.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند: ایشان به برخی از باورهای نادرست و شبهاتی که در خصوص توان دفاعی و نظامی کشور از سوی برخی افراد مطرح می‌شود اشاره کردند و این مسئله که اگر سازمان‌های نظامی در کشورها جمع‌آوری شوند پیشرفت به دنبال خواهد داشت را اشتباه خواندند.

رهبری فرمودند برای من باورکردنی نیست کسی بیان کند باید سازمان‌های نظامی و توان دفاعی کشور جمع شود تا به پیشرفت دست یابیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: متأسفانه افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند و معتقدند استقلال به معنای انزواست که این تعبیر درست نیست.

 امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ابعاد مختلف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشتد: وجود امر به معروف در جامعه نشان‌دهنده رشد، حیات، بالندگی و مسئولیت‌پذیری یک جامعه است اما اگر این منشاء حیات، رشد و مسئولیت‌پذیری فراموش شود جامعه، جامعه‌ای مرده و بی‌تعهد خواهد بود.

امام جمعه قم با اشاره به ضرورت عقلانی و وحیانی امر به معروف و نهی از منکر افزودند: در آیات قرآن کسانی که در جامعه دینی بی‌تفاوت از کنار امر به معروف می‌گذرند، سرزنش شده‌اند، در روایات متعددی نیز بر وجوب اجرای این فریضه تاکید شده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه در تعبیرات و روایات هم می‌بینیم که اثرات جدی درباره امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بیان شده است، فرمودند: اگر خواهان رونق معروف در جامعه باشیم، محوریت و کانون آن امر به معروف است، کسب حلال، مبارزه با دشمن و آبادانی سرزمین‌ها در سایه امر به معروف و نهی از منکر است.

به فرموده امام جمعه قم، برای اینکه معروف در جامعه ترویج شود باید همه افراد جامعه در ترویج این فریضه مشارکت داشته باشند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشتند: ایشان به برخی از باورهای نادرست و شبهاتی که در خصوص توان دفاعی و نظامی کشور از سوی برخی افراد مطرح می‌شود اشاره کردند و این مسئله که اگر سازمان‌های نظامی در کشورها جمع‌آوری شوند پیشرفت به دنبال خواهد داشت را اشتباه خواندند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: متأسفانه افرادی مفهوم استقلال را زیر سؤال می‌برند و معتقدند استقلال به معنای انزواست که این تعبیر درست نیست.

در ادامه پیکر مطهر 12 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امام جمعه قم،قشرهای مختلف مردم انقلابی و متدین قم تشییع و به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر مدافعان حرم از مصلی قدس آغاز و نمازمیت توسط آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید اقامه شد.

در این مراسم آیات هاشمی شاهرودی و حسینی بوشهری و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی در کنار سایر مردم، خانواده های معظم شهدا را همراهی کردند.

مردم شهید پرور قم، فرماندهان نظامی و انتظامی و پرسنل نیروهای مسلح استان قم، فضلا، طلبه ها و استادان حوزه علمیه، پیکر مطهر شهدا را از میدان جانبازان تا مکان خاکسپاری بر روی دوش گرفتند.

مردم انقلابی استان قم پیکر مطهر شهدای مدافعان حرم که از تیپ فاطمیون و زینبیون بوده و به تازگی در سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیده بودند را با همنوایی و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) تا خیابان شهدا همراهی و سپس برای خاکسپاری در قطعه شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) واقع در آرامستان بهشت معصومه(س) منتقل کردند.

تصاویری از رشادت های شهدای مدافع حرم در دست های خانواه های آنان قرار گرفته بود ومردم با مشت های گره کرده شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود سر داده و جنایت های تکفیری ها در کشورهای منطقه به ویژه سوریه و عراق را محکوم کردند.

Please publish modules in offcanvas position.