الگوی تمدن‌سازی اسلامی در قم ایجاد شود

http://h-bushehri.ir/images/120.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد لزوم ثبات مدیریتی در حوزه خدمات شهری/ الگوی تمدن‌سازی اسلامی در قم ایجاد شود
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه ثبات مدیریتی در توسعه و آبادانی شهر تاثیرگذار است گفت: تغییرات سریع مدیریتی ممکن است رها شدن برخی امور را در پی داشته باشد که این امر به ضرر مردم است.
خبرگزاری فارس: لزوم ثبات مدیریتی در حوزه خدمات شهری/ الگوی تمدن‌سازی اسلامی در قم ایجاد شود



   به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار شهردار و معاونان شهرداری قم فضای مذهبی و معنوی قم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: شهرداری قم در دوره کنونی سرزندگی، شادابی و زیباسازی محیط شهری متناسب با معنویت را سرلوحه کارها قرار داده است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های نوروز امسال تقارن این روزها با فاطمیه است؛ این امر موجب نفوذ فرهنگ فاطمی در قم و سایر شهرها شده و برکات فراوانی خواهد داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در برخی مناطق شأن ایام عزاداری رعایت نمی‌شود گفت: این امر ممکن است به دلیل بی‌اطلاعی افراد باشد بنابراین نهادهایی مانند شهرداری‌ها باید با اطلاع‌رسانی صحیح از مدت‌ها قبل این مسئله را به آنها یادآوری کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: استانداری و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم می‌توانند تقویمی بر اساس مناسبت‌های مذهبی تدوین کرده و در اختیار همه اقشار قرار دهند و از این طریق اطلاع‌رسانی در زمینه رعایت شأن عزاداری‌ها و سایر مناسبت‌ها صورت می‌گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به رویکرد مذهبی مدیران شهرداری قم خاطرنشان کرد: باید الگویی برای اجرای طرح‌های مذهبی و تمدن‌سازی دینی مد نظر رهبر معظم انقلاب در قم ایجاد شود.

امام جمعه قم بیان داشت: رهبری بارها بر مسئله تمدن‌سازی دینی تاکید فرموده‌اند و قم باید در این عرصه پیشتاز باشد و با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان به این مهم دست یافت.

وی با تاکید بر تقویت روحیه خودباوری و امید در جامعه به عنوان یکی از مطالبات رهبری تصریح کرد: مدیران و مسئولان در هر جایگاه و مرتبه‌ای که هستند باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» نامگذاری کرده‌اند و تعبیر به حماسه از سوی ایشان دارای فلسفه خاصی است زیرا هر اقدام ساده‌ای حماسه نیست و باید حرکت بزرگی در جامعه صورت گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ثبات مدیریتی در توسعه و آبادانی شهر تاثیرگذار است اظهار کرد: تغییرات سریع مدیریتی ممکن است رها شدن برخی امور را در پی داشته باشد که این امر به ضرر مردم است؛ مدیری که ابتدا آسیب‌شناسی کرده و نیازها را دریافته برای اصلاح امور به زمان نیاز دارد.

Please publish modules in offcanvas position.