گزارشی از پیگیری های آیت الله حسینی بوشهری

http://h-bushehri.ir/images/zaman/46031_214.jpgآیت‌الله حسینی بوشهری دیروز در دیدار اعضای ستاد مدیریت بحران استان قم مستقر در مناطق زلزله زده بوشهر با اشاره به ابعاد مختلف زلزله شهرستان دشتی، اظهار داشت: این زلزله در بخش‌های شُنبه و کاکی شهرستان دشتی اتفاق افتاده است که فاصله این شهرستان با مرکز استان 120 کیلومتر است.



وی با اشاره به بازدید خود از مناطق زلزله زده، گفت: بیشتر خانه‌ها بالای 70 درصد تخریب شده‌اند؛ البته خانه‌‌هایی که در ساخت آنها اصول مهندسی رعایت شده است، کمتر دچار آسیب شده‌‌اند.



نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اظهار رضایت از حضور مسئولین در منطقه، خاطرنشان کرد: قبل از حضور مسئولین در مناطق زلزله زده، خود مردم مجروحان و کشته‌های زلزله را به بیمارستان و مناطق درمانی انتقال داده بودند و مسئولان نیز بعد از اطلاع، بلافاصله در منطقه حضور پیدا کردند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این که پیام رهبر معظم انقلاب که در ساعات اولیه منتشر شد، بسیار تسلی‌بخش بود، ابراز داشت: پیام سران سه قوه و همچنین حضور معاون اول رییس‌جمهور و تشکیل کارگروه و اعلام مصوبات کارگروه به عنوان مصوبات دولت از نکات مثبت بود.
http://h-bushehri.ir/images/zaman/46031_214.jpg



مدیر حوزه های علمیه افزود: با توجه به محرومیت منطقه و گرمای زودرس و طاقت‌فرسا، در ساعات اولیه امکانات خوبی بسیج شده بود که می‌توان به سه هزار چادر، 150 دستگاه آمبولانس، سه هلی‌کوپتر، سه بیمارستان صحرایی و حضور 1000 نفر امدادرسان اشاره کرد.

وی از تخریب 43 مرکز مذهبی در منطقه زلزله‌زده خبر داد و یادآور شد: 43 مرکز مذهبی تخریب شده که از جمله آن 24 مسجد، 10 حسنیه و 4 امامزاده باید از نو ساخته شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری، پتو، چادر، سرویس‌های بهداشتی سیار، رو انداز، موادغذایی خشک، موادشوینده را از مهمترین نیازهای مردم زلزله زده برشمرد و اظهار داشت: امیدواریم کمک‌های مردم نوع دوست کشورمان به صورت نقدی به آسیب‌دیدگان زلزله باشد.

وی با اشاره به اقدامات خوب ستاد مدیریت بحران استان قم در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان بوشهر، گفت: قمی ها اولین خادمان افتخاری حضرت معصومه(س) هستند و همواره در غم و شادی دیگران شریک بوده و هستند و امیدواریم با همدلی و همراهی همه اقشار مردم ایران، بتوانیم بخشی از آلام مردم آسیب‌ دیده را رفع کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به دیانت مردم بوشهر و با بیان این که مردم زلزله زده بسیار ساده و دلی صاف و زلال دارند، ابراز داشت: وقتی در جمع مردم زلزله‌زده حضور پیدا کردیم تاکید داشتند که ابتدا باید اماکن دینی و مذهبی که همان مسجد و حسینیه است، ساخته شود و سپس به ساخت و ساز خانه‌هایشان پرداخته شود.

نماینده مردم بوشهر در خبرگان رهبری تصریح کرد: برگرداندن روحیات عاطفی آسیب‌دیدگان مهمتر از جبران خسارت‌های مادی است؛ بنابراین باید به این جنبه نیز توجه شود.

http://h-bushehri.ir/images/zaman/46078_709.jpg

آیت الله حسینی بوشهری همچنین بر لزوم تسریع در روند اسکان دائم زلزله زدگان باتوجه به وضعیت آب و هوایی منطقه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار، فرماندار قم به نمایندگی از استاندار، اروجی، رییس ستاد مدیریت استان و برخی دیگر از مسئولان ستاد مدیریت بحران قم مسقر مناطق زلزله زده بوشهر گزارشی از فعالیت های این ستاد در مناطق زلزله زده ارایه کردند.

Please publish modules in offcanvas position.