بايد کارآمدي دين را در عرصه جامعه نشان دهيم

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/Untitled.jpgآيت الله حسيني بوشهري بايد کارآمدي دين را در عرصه جامعه نشان دهيم / کارآمدي دين بسياري از مشکلات و ابهامات جامعه را رفع مي کند
بايد در عمل از مقوله کارآمدي دين در اداره امور جامعه استفاده کرد / دين در تمامي ابعاد پاسخگو خواهد بود / دين در بعد اخلاق، ارزش‌ها و اعتقادات حاکم است / بايد در عرصه اخلاق تلاش کنيم تا اسلام واقعي در جامعه اجرايي شود / جامعه جز با گره زدن با دين نمي تواند به سر انجام برسد / امرودي: اسلام براي اداره فرد و جامعه کارنامه و برنامه دارد
 
همايش علمي کارآمدي دين در اداره جامعه  صبح روز پنج شنبه ـ 10 اسفند ـ به همت موسسه فرهنگي عمار ولايت و با همکاري مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه، نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها‌، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، جامعه المصطفي(ص) العالميه، دانشگاه هاي باقرالعلوم(ع)، امام صادق(ع)، و شاهد، جهاد دانشگاهي، بنياد فقهي مديريت اسلامي، انجمن مديريت راهبردي ايران، خانه انديشمندان علوم انساني و معاونت امور اجتماعي فرهنگي شهرداري تهران در محل همايشهاي مرکز تبليغات اسلامي قم برگزار شد.
آيت الله حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور با اشاره به قرآن کريم به عنوان کتاب انسان‌ساز گفت: متاسفانه ما از آن غافل هستيم و در روايات آمده است که به قرآن عمل کنيد تا ديگران از شما سبقت نگيرند.
وي همچنين گفت: برگزاري اين همايش اقدامي ارزشمند است به خصوص اينکه 34 سال از انقلاب ما گذشته و شعار ما نيز کارآمدي دين بوده است.
 وي تصريح کرد: در هر فرصت مناسب نياز به چنين همايش‌هايي است و بايد پژوهش‌ها ژرف‌تر شود تا بتوان در مقوله عمل از آنها استفاده کرد.
 امام جمعه قم بيان داشت: توجه به کارآمدي دين بسياري از مشکلات و ابهامات در جامعه را رفع مي کند و دين براي اداره همه امور برنامه دارد.
 آيت‌الله حسيني‌بوشهري عنوان داشت: برخي به دين نقش يک نقاش را دادند نه اينکه نقش برطرف کننده مشکلات و در زماني که موضوع پست مدرنيسم مطرح شد آنها بيان کردند که ديگر دين نياز نيست و دين افيون ملت‌ها است.
 وي تصريح کرد: اگر جامعه اسلامي و مسلمانان دنيا همت کنند و دين را در مقام عمل کارآمد نشان دهند دين هيچ مشکلي ندارد و در همه ابعاد دين پاسخگو خواهد بود.
 مديرحوزه‌هاي علميه سراسر کشور بيان داشت: متاسفانه در همان اوايل انقلاب فردي مثل بازرگان و امثال وي مي‌گفتند که اگر آيات قرآني با مسايل جامعه مغايرت دارد آن را درست کنيم که شهيد مطهري در برابر ايشان موضع گيري کردند.
 آيت‌الله حسيني بوشهري عنوان داشت: دين به گونه‌اي است که براي هر زمان و هر اصل برنامه دارد و بايد آن را به درستي معرفي کنيم.
 وي گفت: دين هم جهاني است و هم جاودانه و براي همه افراد و همه زمان‌ها است و برنامه‌هاي آن الي يوم القيامه است.
 مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور افزود: دين در بعد اخلاق، ارزش‌ها و اعتقادات حاکم است و در اين سه عرصه حرفي براي گفتن دارد و جامعيت دين از ابتدا بوده است.
 آيت‌الله حسيني بوشهري با اشاره به کتاب قرآن کريم به عنوان کتاب انسان‌ساز گفت: متاسفانه ما از آن غافل هستيم و در روايات آمده است که به قرآن عمل کنيد تا ديگران از شما سبقت نگيرند.
 وي گفت: دين جامعيت دارد و همه مسايل را مطرح مي‌کند و اگر مشکلي هست از خود ما است و از اين گنجينه گرانبها به عنوان قرآن که همه مسايل اسلام را براي اداره جامعه مطرح کرده است، استفاده نکرده‌ايم.
 مديرحوزه‌هاي علميه سراسر کشور افزود: حوزه‌ها رسالت سنگيني دارند و بايد کارآمدي دين را در عرصه جامعه نشان دهيم و پاسخگوي شبهات باشيم.
 آيت‌الله حسيني‌بوشهري عنوان داشت: بايد در عرصه اخلاق و ديگر مسايل نيز تلاش کنيم تا اسلام واقعي در جامعه اجرايي شود.

Please publish modules in offcanvas position.