کسانی که به ظاهر رعایت حجاب نمی‌کنند، به خاطر عناد با دین نیست

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634400197891875000.jpg آيت الله حسيني بوشهري گفت: بخشی از جامعه ما که به ظاهر در افکار عمومی رعایت حجاب نمی‌کنند، به خاطر عناد و رویارویی با دین نیست، زیرا پایبندی آنها به یک سلسله باورها و اعتقادات دینی نشان می‌دهد سر ناسازگاری با دین ندارند.

 آيت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری اظهار کرد: به نظر من در مساله حجاب، قبل از هر چیز آگاهی دادن به جامعه و آشنا کردن جوانان با آموزه‌های دینی، مهم‌ و تاثیرگذارتر است.

وی  اظهار کرد: وظیفه متولیان فرهنگی این است که آموزه‌های دینی را گسترش دهند، ضمن اينكه رسانه ملی می‌تواند برنامه‌های جذاب‌تری در عرصه عفاف و حجاب و مسائل دینی با بیانی روشن و زیبا و در قالبی نو و جذاب ارائه دهد و پس از آن مراحل امر به معروف و ارشاد قرار دارد.

وی تاکید کرد: قبل از هر اقدامی، آگاهی‌بخشی و آشنا کردن جوانان و جامعه با وظایف دینی، فرهنگی و اجتماعی مقدم است.

نماينده بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از ایجاد وزارتخانه‌ای با عنوان امر به معروف و نهی از منکر که مورد بحث در محافل مختلف بوده است، چیست؟ گفت: البته اگر این ایده تحقق پیدا کند در جامعه ما یک وزارتخانه‌ای با سازوکار مناسب عهده‌دار این کار شود و دستورالعمل روشنی داشته باشد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی در عین حال با بیان این‌که «سازوکار فعلی نیز می‌تواند تا اندازه‌ای تامین‌کننده نیازهای ما در زمینه امر به معروف بدون ایجاد وزارتخانه‌ای در این ارتباط باشد گفت: باید توانایی‌هایمان را بیشتر کنیم و برنامه‌ریزی مناسبی برای کار داشته باشیم آن زمان جواب لازم را خواهیم گرفت.

آيت الله حسيني بوشهري تصريح كرد: البته در جامعه بدون اینکه در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی کار جدی و مفیدی انجام گیرد به معلول مبارزه مي شود كه شاید آن تاثیر لازم را نداشته باشد

Please publish modules in offcanvas position.