انجام کارهاي تکراري و موازي نتيجه بخشي نگري است 92/02/26

http://h-bushehri.ir/images/zaman0mohammadrezapoor/123.jpgمدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور  با بيان اين‌که فقه در مسائل نوپيداي جامعه کمتر ورود داشته است، گفت: شيخ انصاري در زمان خود کارستان کرده است اما امروز نياز به ده‌ها کتاب مانند مکاسب هستيم که پاسخگوي نياز ما باشد.
آيت‌الله  سيدهاشم حسيني بوشهري، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور پيش از ظهر دیروز  چهارشنبه بيست و پنجم ارديبهشت ماه در جشن پايان اولين دوره تحصيلي دانش‌پژوهان سطح 3 مرکز آموزش عالي حوزوي قاسم‌بن‌الحسن(ع) تهران، با اشاره به اين‌که پيشرفت حيرت‌انگيزي در جهان پديد آمده است که انتظار مي‌رود که پا به پاي اين پيشرفت حرکت کنيم، گفت: در گذشته وقتي مسأله‌اي پيش مي‌آمد که مسلمانان را تهديد مي‌کرد، بلافاصله علما دست به قلم مي‌شدند و پاسخ مي دادند اما امروز هجمه عظيمي وجود دارد.

وي افزود: گرچه اقدامات بسياري انجام گرفته و بايد نسبت به کارهايي که بزرگان در حوزه انجام داده‌اند، شاکر باشيم وکفران نکنيم اما بايد بدانيم بين آنچه هست تا آنچه بايد بايد باشد، فاصله زيادي داريم.

آيت‌الله حسيني بوشهري با بيان اين‌که پيروزي انقلاب اسلامي مسؤوليت سترگ و سنگيني را متوجه روحانيت و حوزه‌هاي علميه کرده است، ابراز داشت: امروز حوزه تهران و قم، حوزه‌هاي بزرگ و داراي قابليت و توان‌مندي‌هاي خوبي هستند اما در قبال انقلاب اسلامي کار بايسته را انجام نداده‌ايم.

مدير حوزه‌هاي علميه در ادامه اين مطلب اظهار داشت: هنوز دير نشده و از پيروزي انقلاب 34 سال گذشته است و با هدايت‌هاي امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري پيش رفته است اما از ما انتظار مي‌رود تا زيرساخت‌هاي اصلي متکي به ايده‌هاي اسلام را فراهم کنيم تا در مجلس و ارکان تصميم‌گيري نظام وارد شود.

امام جمعه موقت قم با اشاره به ضرورت نيازسنجي از جامعه بيان داشت: ما دچار بخشي نگري هستيم و هم‌افزايي فکري که درنتيجه آن يک نگاه کلان را در نظر بگيريم، نداريم درحالي‌که بايد پس از هم‌افزايي فکري، به تناسب ظرفيت‌ها تقسيم کار کنيم تا کارهاي موازي و تکراري انجام نشود.

عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين‌که فقه در مسائل نوپيداي جامعه کمتر ورود داشته است، گفت: شيخ انصاري در زمان خود کارستان کرده است اما امروز نيازمند به ده‌ها کتاب مانند مکاسب هستيم که پاسخگوي نياز ما باشد.

وي در ادامه اين مطلب با تأکيد بر اين‌که طلاب بايد دست به قلم ببرند و به کم قانع نشوند، اظهار داشت: شناخت عميق‌تر انديشه‌هاي انسان‌ساز اسلام يکي ديگر از نيازهاي ما است.

مدير حوزه‌هاي علميه با اشاره به اين‌که رشته‌هاي تخصصي رشد خوبي داشته اما فاصله تا نيازهايي که داريم فراوان است، ابراز داشت: در قم جهت تحصيل در رشته مطالعات اسلامي از طلابي پذيرش مي‌شود که با زبان انگليسي آشنا باشند و آنها هنگام تحصيل در خارج از کشور هم تبليغ مي‌کنند.

آيت‌الله حسيني بوشهري در پايان سخنان خود عنوان کرد: حجت‌الاسلام والمسلمين صادقي رشاد دو هفته يکبار مرتب تماس مي‌گيرند و ارتقاي حوزه تهران را پيگيري مي‌کنند که گرچه تاکنون به نيازشان پاسخ داده نشده اما ما را در کنار خود احساس کنند.

Please publish modules in offcanvas position.