مدیر حوزه های علمیه: نام روحانیت در جهان پرآوزه است 92/02/28

   http://h-bushehri.ir/images/zamanm/boshehri_hokm_l91_141452.jpgآیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با تاکید بر این که نام روحانیت در جهان پرآوزه است، گفت: ایران اسلامی را به نام امام خمینی، مقام معظم رهبری و روحانیت می شناسند.

مدیر حوزه های علمیه، جمع طلاب و فضلای مدرسه علمیه شهیدین قم با اشاره به آیه َقُلِ اعْمَلُوا فَسَيرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ وَسَتُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَيبِ وَالشَّهَادَةِ فَينَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ(التوبة/105) گفت: سه ناظر قوی، خدای متعال، ائمه معصومین(ع) و مومنان شاهد اعمال انسان ها هستند .

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که روحانیون به عنوان پیشوایی جامعه شناخته می شوند، افزود: طلاب و روحانیون از آنجایی که پیشوای جامعه هستند،همواره تحت نظارت قرار دارند و مردم رفتار و کردار آنها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

امام جمعه قم با بیان این که مردم رفتار روحانیون را در فراخوان های سیاسی اعمال می کنند، اظهارداشت: مردم با توجه به رفتار علما و روحانیون در فراخوان های سیاسی و اجتماعی عمل می کنند.

عضو خبرگان رهبری به مسئولیت سنگین حوزه های علمیه اشاره کرد و ابراز داشت: باید مسئله دین مردم بخصوص نسل جوان، دغدغه اصلی طلاب و روحانیون باشد .

وی با بیان این که انقلاب اسلامی برکات زیادی برای حوزه های علمیه داشته است، تاکید کرد: نام روحانیت در جهان پرآوزه است و ایران اسلامی را به نام امام خمینی و مقام معظم رهبری و روحانیت می شناسند .

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: امروز دین داری و دین باوری که روحانیت در جهان ایجاد کرده موجب حرکت های بیداری مردم منطقه شده است .

عضو خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان نظام از همان ابتدا درصدد از بین بردن نظام روحانیت بودند، ادامه داد: به تناسب پیشرفت تفکر روحانیت در جهان، حملات دشمنان نیز برای ازبین بردن این نهاد مقدس و کاهش تاثیرگذاری نظام اسلامی چند برابر بوده است.

امام جمعه قم با انتقاد از ترویج زرتشی گری و بهائیت در کشور، گفت: پررنگ شدن تبلیغات فرقه ضاله بهائیت خطری است که روحانیت باید با آن مقابله کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شد: گسترش وهابیت و شیطان پرستی در برخی از استان ها پر دامنه شده است؛ به طوری که برای ورود به کلاس های این فرقه ها، هزینه های 50هزارتومانی دریافت می کنند.

وی با اشاره به لزوم آشنایی طلاب با فرق ضاله، تاکید کرد: برگزاری کلاس های نقد و شناخت مبانی فرقه های ضاله وعرفان های کاذب باید به صورت جدی در مدارس علمیه پی گیری شود .

عضو خبرگان رهبری با بیان این که فراگیری زبان از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری و مراجع عظام است، گفت: مدیران مدارس و معاونت آموزش برای سال تحصیلی جدید و برنامه های زبان انگلیسی برنامه ریزی کنند؛ البته در این خصوص در شورای عالی حوزه های علمیه بحث و گفتگو شده است .

آیت الله حسینی بوشهری با تایکید بر لزوم توجه جدی طلاب به ادبیات، افزود: باید توجه اساتید و طلاب و به مباحث ادبیات عرب بیشتر شود.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه در پاسخ به سئوال یکی از طلاب مبنی بر اعزام به سوریه، گفت: همه ما تابع نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین مقام معظم رهبری هستیم؛ ما در نظامی زندگی می کنیم که چارچوب های مشخصی دارد، لذا اگر برنامه ای باشد به صورت فراخوان رسمی اعلام می شود؛ در حال حاضر وطیفه کنونی درس و بحث است

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه یادآور شد: خوشبختانه ارتش سوریه طی روزهای گذشته پیش روی های خوبی داشته است و به موفقیت هایی رسیده است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان در پایان با تقدیر از تلاش های مدیر و دست اندرکاران مدرسه علمیه شهیدین، پیشنهاد داد: تدابیری اندیشیده شود که فارغ التحصیلان مدرسه از ابتدای تاسیس تا کنون، دعوت و از آنها تجلیل به عمل آید و این کا ر هرساله انجام شود.

 

Please publish modules in offcanvas position.