اساتید رکن اصلی حوزه‌های علمیه هستند92/03/08

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/IMAGE634400197886875000.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور وظیفه حوزه‌های علمیه را ایجاد بستر، وضعیت و شرایط مناسب برای افراد برشمرد و افزود: وظیفه ما نشان‌دادن راه صحیح و ایمن به مردم است. آیت‌الله حسینی بوشهری عصر دیروز در نشست خبری پانزدهمین اجلاسیه اساتید خارج و سطح عالی حوزه‌های علمیه که در دفتر مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد با اشاره به این‌که اساتید رکن اصلی حوزه‌های علمیه هستند، گفت: ما در صدد هستیم طلاب با استفاده از اساتید مباحث علمی، تربیتی و اخلاقی را فرا بگیرند و فقط به آشنایی با سلسله مباحث حوزه اکتفا نکنند.
وی خاطرنشان کرد: با برگزاری این اجلاسیه‌ها درصدد هستیم تا تحولی را در حوزه ایجاد کنیم همان‌گونه که این تحول نسبت به گذشته صورت گرفته است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اگر تحول در حوزه نباشد یک ایستایی و سکونی در حوزه رخ می‌دهد و این سکون و ایستایی تهدید و خطری جدی برای حوزه‌های علمیه و طلاب است.
وی با بیان این‌که آزادی در حوزه‌های علمیه یکی از ویژگی های بسیار مهم به شما می‌رود، اظهار داشت: امروزه طلاب در امور آموزشی آزادی خوبی دارند و با توجه به فعالیت مورد علاقه خود رشته‌ و استاد خود را انتخاب می‌کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری تغییر و تحولات خاص در نظام آموزشی و درسی حوزه را در گرو برنامه‌ریزی کلان دانست و گفت: تغییر دروس و تحول آموزشی حوزه باید زیر نظر و با تأیید رهبر معظم انقلاب و مراجع بزرگوار صورت بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت معیشتی اساتید حوزه گفت: حوزه‌های علمیه یک تفاوت ماهوی با دیگر دستگاه‌ها دارد و اساتید از ابتدا با انگیزه رسیدن به مادیات وارد حوزه نشده‌اند و فعالیت‌ آنان برای رسیدن به خداوند است.

Please publish modules in offcanvas position.