اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه قم برگزار شد 92/03/12

http://h-bushehri.ir/images/zaman1/13920214000456_PhotoA.jpg اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه، جمعی از مسئولین معاونت های مختلف حوزه و اساتید سطح یک در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد.
در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه با اشاره به نقش اساتید فرمودند: اساتید از جایگاه خاصی برخوردار هستند. یکی از مسئولیت های اساتید این است که از استعدادهای طلاب برای رشد و ترقی آنها استفاده کند و در گام اول سازندگی متعلم وظیفه استاد است.
وی اضافه کرد: در حوزه های علمیه کسانی که تربیت یافته اند به یاد اساتید خود هستند و بعد علمی و تربیتی حوزه علمیه توسط اساتید تقویت می شود.
آیت الله استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه درک کردن مطلب را نخستین شرط لازم برای تعلیم دانست و افزود: انسان برای تدریس باید خودش مطلب را هضم کرده باشد. یکی از اساتید بارز حوزه می گفت که مطالعه ام برای تدریس در حد چند دقیقه است، اما یک ساعت فکر می کنم که چگونه این مطالب را بیان کنم.
وی اضافه کرد: استاد به شاگرد می تواند نظم را نشان دهد و تأخیر استاد بی نظمی را به شاگرد یاد می دهد. بی اعتنایی به حرف شاگرد از نظر اخلاقی درست نیست. باید خودمان را عادت بدهیم، اگر در تدریس اشتباه داشتیم، به اشتباه خود اعتراف کنیم.
در بخش پایانی این اجلاس حجت الاسلام فرخ فال با جمع بندی نظرهای اساتید اظهار داشت: به دنبال این هستیم که هم برای طلاب مبتدی و هم برای مبلغین برنامه آموزش زبان عربی را داشته باشیم که البته در کوتاه مدت مبلغین در اولویت هستند.
وی اضافه کرد: در سال جاری در پایه های هفت و هشت درس تفسیر جزو دروس اصلی حوزه قرار گرفت و در سال آینده نیز درس تفسیر در پایه های 9 و 10 جزو دروس اصلی قرار می گیرد.

Please publish modules in offcanvas position.