حوزه های علمیه در مسائل نظام نقش آفرین هستند 92/03/12

http://h-bushehri.ir/images/zaman1/n00057429-b.jpgمدیر حوزه های علمیه كشورفرمودند: حوزه های علمیه در مسائل اساسی و مهم نظام نقش آفرین بوده و همراه رهبر معظم انقلاب و مراجع معظم تقلید است.  آیت الله 'سید هاشم حسینی بوشهری' روز یكشنبه در اجلاسیه اساتید سطح یك مدارس علمیه استان قم، بر پرهیز طلاب از سیاست بازی تاكید كرد و افزود: طلاب باید بجای سیاست بازی بینش سیاسی خود را افزایش داده و با تقویت اخلاق و علم در خود مسیر را بخوبی بشناسند.
ایشان فرمودند: طلاب باید مشوق مردم برای حضور در صحنه سیاسی بوده و آنان را برای رسیدن به نقطه مطلوب هدایت كنند.
آیت الله حسینی بوشهری بر كشف استعدادهای طلاب جوان در حوزه های علمیه تاكید كرد و افزود:اساتید در حوزه باید علاوه بر تدریس به انسان سازی نیز توجه ویژه داشته باشند و همه اركان مدارس برای رشد طلاب تلاش كنند.
وی با انتقاد از زیاد بودن تعداد درس های حوزوی بیان کردند: این مشكل، حالت ادغام و حوزوی بودن دانش را از طلاب می گیرد و اگر طلاب غرق در دروس مختلف باشند نباید انتظار مباحثه از آنان داشته باشیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری مباحثه را یكی از مباحث كلیدی حوزه ذكر كرد و افزود: این مهم در حوزه های علمیه كم فروغ شده است و باید توجه بیشتری به آن كنیم.
آیت الله حسینی بوشهری بر تدریس طلاب جوان تاكید كرد و افزود: طلاب جوان باید با دانش افزایی و مطالعه كتب مختلف خود را برای تدریس در حوزه ها آماده كنند.
وی بر تقویت زبان عربی در میان طلاب نیز تاكید كرد و ادامه داد: طلاب در زبان عربی ضعف دارند و باید این ضعف را جبران كرده و به زبان عربی بخوبی مسلط شوند.
اجلاسیه اساتید سطح یك مدارس علمیه استان قم با هدف همفكری و هم افزایی اساتید سطح یك حوزه، به مدت یك روز در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد

Please publish modules in offcanvas position.