استعداد یابی از وظایف اساتید حوزه است 92/03/13

http://h-bushehri.ir/images/zaman/IMAGE634573114712968750.jpgمدیر حوزه های  علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اساتید در حوزه از جایگاه خاصی برخوردار هستند،فرمودند: آنها وظیفه دارند استعدادهای طلبه‌ها را در حین درس شناسایی کنند آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاس اساتید سطح یک مدارس علمیه استان قم که  در سالن همایش‌های دارالشفاء برگزار شد با اشاره به اینکه باید گام‌های بلندی برای ارتقای آرمان‌های حوزوی برداریم اظهار داشت: علم دل‌ها را از نادانی حفظ می‌کند و موجب روشنی چشم‌ها می‌شود.

وی ادامه داد‌: اساتید در حوزه از جایگاه خاصی برخوردار هستند، آنها وظیفه دارند استعدادهای طلبه‌ها را در حین درس شناسایی کنند، کشف نشدن استعدادها باعث از بین رفتن بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های اساتید این است که با کشف استعداد طلاب در راستای رشد و ترقی آنها گام برداند بیان داشت: نخستین وظیفه استاد سازندگی متعلم است.

«معتقد هستم که اساتید به باغبانی می‌مانند که نهالی می‌کارند و آن را پرورش می‌دهند تا یک درخت پربار شود و شما اساتید مسئول تربیت و سازندگی طلبه‌ها هستید.»

آیت الله حسینی بوشهری همکاری با مدیران و دست اندرکاران را وظیفه دیگر اساتید حوزه دانست و فرمودند: استادی که کوچکترین همکاری با مدیران مدرسه ندارد،‌ نقش آفرین نیست. اگر مسئولیت مدرسه را به مدیران سپردیم باید نهایت همکاری با آنها شود.

وی افزود: در حوزه‌های ما کسانی که تربیت یافته‌اند،‌ به یاد اساتید هستند. بعد علمی و تربیتی حوزه توسط اساتید تقویت می‌شود و اگر مدرسه‌ای خود را از فضای اجتماعی،‌ سیاسی و انقلاب اسلامی دور کرد،‌ باید سراغ مدیران و اساتید آن مدرسه برویم.

وی با بیان اینکه وظیفه ما قدردانی از اساتید است اضافه کرد: بار حوزه‌ بار سنگینی است چون مطالبات جامعه به مراتب سنگین‌تر شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: طلبه‌هایی که توان تدریس دارند باید فضای تدریس در مدارس برایشان فراهم شود، این فضا را ایجاد کنیم که طلاب ابتدا به ساکن به سراغ تدریس مکاسب نروند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طلبه‌های ما باید در تراز انقلاب اسلامی باشند خاطرنشان کرد: هم شورای عالی و هم مدیریت حوزه پیگیر مطالبات رهبری از حوزه هستند.

 

Please publish modules in offcanvas position.