ضرورت توجه به مسائل سیاسی در حوزه های علمیه 92/03/13

http://h-bushehri.ir/images/zaman/IMAGE634333739430781250.jpgرئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري فرمودند: منظور از توجه حوزه و روحانیت به مسائل سیاسی، سیاسی بازی نیست و طلاب باید هوشیار باشند و تحت تاثیر طراحی دیگران وارد بازی های سیاسی نشوند.آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه استان قم که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم در روایات اظهار داشت: کشف استعدادهای طلاب حوزه علمیه در سال های اول تحصیل تاثر زیادی در رشد و پیشرفت حوزه دارد و این وظیفه اساتید حوزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: در صورتی که مدرسه ای نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی بی توجه است طلاب باید به سراغ مدیر و اساتید مدرسه بروند و مسئله را با آن‌ها در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه در کنار مسائل علمی و اخلاقی توجه به مسائل سیاسی هم مهم است تصریح کرد: منظور از توجه به مسائل سیاسی سیاسی بازی نیست، طلاب مراقب باشند تحت تاثیر طراحی دیگران درگیر بازی های سیاسی نشوند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه در بیداری اسلامی و انتخابات ابراز داشت: امروز حوزه علمیه همراه رهبری و مراجع عظام تقلید، برای نقش آفرینی در همه عرصه های آماده است.

وی تاکید کرد: حوزه علمیه و روحانیت در کنار تذکیه، تعلیم و تعلم علوم دینی مردم را برای حضور در صحنه تشویق می‌کنند و اجازه نمی‌دهند انقلاب بی پناه بماند.

Please publish modules in offcanvas position.