طرح جدید دروس سطح عالی حوزه موفقیت‌آمیز بود 92/03/19

http://h-bushehri.ir/images/13920108000223_PhotoA.jpg آیت الله سید هاشم حسینی  بوشهری در دیدار  مدیر  و معاونان حوزه علمیه استان همدان با اشاره به موفقیت آمیز بودن طرح جدید ساماندهی دروس  سطح  عالی در حوزه علمیه  قم اظهار داشت : طرح  جدید دروس  پایه های  7تا  10 که توسط اساتید حوزه علمیه قم مورد تغییر قرار گرفت در سطح  حوزه علمیه  استان قم به خوبی  اجرا  شد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با اشاره به برخی نقدها نسبت به اتمام دروس سطح در شش سال  اظهارداشت: عده ای با عنوان این مطلب که مقام معظم رهبری فرمودند؛ درس ها باید شش ساله  تمام شود می گفتند؛ نباید این طرح اجرایی گردد؛به آنها  گفتیم،  حضرت آقا  گفته بودند اگر  کتاب ها تغییر کرد دوره شش ساله تمام شود، اما اگر  همین  کتاب های  فعلی بود، انتظار  شش ساله  معنا ندارد.

مدیرحوزه های علمیه  با موفقیت آمیز دانستن طرح  جدید، دروس سطح عالی حوزه فرمودند: مدیران مدارس دغدغه خوانده شدن کتاب ها را نداشته باشند زیرا در این  طرح، تدریس کتب درسی هرکجای  کتاب در پایان سال رسید  امتحان برگزار  می شود و طلاب  نیز در سال  بعد ادامه آن را می‌خوانند.

عضو شورای عالی حوزه بیان داشت: نمی شود با  عجله کتاب ها را تمام  کرد، زیرا  مباحثه و تمرکز  علمی در آن  صورت  نگرفته  و نباید فقط به تمام کردن کتاب‌ها دل خوش کرد.

وی بیان داشت: باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم برای تقویت بنیه علمی طلاب تلاش کرد و طلبه  به جای این که یک سال زودتر درس را تمام کند چنانچه با یک سال تاخیر اشراف او به موضوعات بیشتر می‌شود، تاخیر او توجیه ندارد.

وی در پایان با تقدیر از زحمات مدیر و معاونان حوزه علمیه استان همدان بیان کرد: از تلاش های صادقانه مدیران استانها به خصوص مدیر و معاونان حوزه علمیه استان  همدان  تقدیر تشکر می کنم و قول  می دهم برای رسیدن به اهداف عالیه پیش رو ی این حوزه علمیه کمک کنم.

Please publish modules in offcanvas position.