طلاب و روحانیون عمره‎گزار سفیران امام زمان در سرزمین وحی هستند 92/03/28

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/n00011486-b.jpg    آیت الله سید‎هاشم حسینی‎بوشهری با اشاره به مسئولیت مهم طلاب در سرزمین وحی، فرمودند: طلاب و روحانیان عمره‎گزار سفیران امام زمان(عج) در سرزمین وحی هستند.

 آیت الله سیدهاشم حسینی‎بوشهری، مدیر حوزه‎های علمیۀ سراسر کشور، عصر دوشنبه در همایش طلاب و روحانیون عمره‎گزار که در مدرسۀ علمیه معصومیه قم برگزار شد، فرمودند: حضور در سرزمین وحی شرایط بسیار ویژه‎ای را طلب می کند که قطعاً باید با آمادگی‎هایی نیز همراه باشد.
وی با اشاره به این که اولین گام در راستای آمادگی حضور در سرزمین وحی، آشنایی با معارف عالیۀ دین است، افزودند: سفر حج، سفری معنوی است که باید انسان را پالایش کند.
مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور با بیان این که سفر معنوی عمره و حج همچون نماز است، فرمودند: نماز دارای مقدمات، مقارنات و تعقیبات است و عمره و حج هم این شرایط را با خود به همراه دارند.
-کسب معرفت الهی، اولین اقدام برای عمره‎گزاران؛
   آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشت: اولین گامی که برای عمره‎گزاران مهم و ضروری است، کسب معرفت الهی است چون عمره و یا حج در واقع یک سفر گردشگری و یا تاریخی نیست بلکه آنچه در این سفرِ مهم، مدنظر است کسب معرفت و امور معنوی است.
وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) که فرموده‎اند:«کسی که قصد خانه خداوند و سفر به آن را کند دنیا و آخرت خود را تضمین کرده است»، اظهار داشتند: اصل سفر معنوی حج این است که به قصد خدا و برای خدا باشد که این امر سبب برکت عمر آدمی و توفیقات روزافزون می‎شود.
رئيس هيأت علمي بعثه مقام معطم رهبري خاطرنشان کردند: خداوند متعال برکات و امتیازات بسیار زیاد دیگری را برای حجاج و عمره‎گزاران در نظر گرفته است که از جمله آن می‎توان به مغفرت، افزونی روزی، فیض معنوی و رسیدن به حوائج دنیوی و اخروی اشاره کرد.
-آگاهی یافتن از اسرارِ اعمالِ حج یکی از مهم ترین آمادگی‎های سفر حج است؛
   وی ادامه دادند: یکی از مهم ترین آمادگی‎های سفر حج، آگاهی یافتن از اسرارِ اعمالِ حج است که این معرفت کمک بسیار زیادی به حجاج برای کسب معارف و فیوضات معنوی می‎کند.
آیت الله حسینی‎بوشهری با اشاره به این که خداوند هیچ عملی را قبول نمی‎کند مگر با معرفت به خداوند، ابراز داشتند: آشنایی با اعمال و اسرار حج و هچنین عمره یکی از راه‎هایی است که معرفت آدمی را زیاد می‎کند.
-ادای حق‎الناس، پاکی از هر گونه دِین و قرض از ضروریات فرد عمره‎گزار؛
   وی حلالیت طلبیدن از دیگران و ادای حق‎الناس را از دیگر ضروریات فرد عمره‎گزار دانست و فرمودند: حجاج باید پیش از سفر، خود را از هر گونه دِین، قرض و پلیدی پاک کنند.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که تقوا و پارسایی، حلم، شکیبایی و رفتار خوب با همسفران از جمله اموری است که قبولی حج را تضمین می‎‏کند، تصریح کردند: در سفر عمره و یا حج باید به صورت عالمانه اعمال را انجام دهیم چون چنین فرصت‎هایی بسیار نادر برای افراد حاصل می‎شود.
ایشان اظهار داشتند: طلاب عمره‎گزار سفیران حوزۀ امام زمان(عج) در سرزمین وحی هستند و باید شأن و منزلت خود را در این سفر حفظ کنند، چون بسیاری از مردم به رفتار ما می‎نگرند تا از آن الگو بگیرند.
آیت الله حسینی‎بوشهری ادامه دادند: عده‎ای از افراد هم هستند که به دنبال بهانه جویی و قضاوت‎های نابجا دربارۀ اعمال و رفتاری هستند که از طلاب سر می‎زند و به دنبال این می‎گردند که طلبه حرفی که می‎زند، آیا خود نسبت به آن توجه دارد یا خیر.

Please publish modules in offcanvas position.