با صدور بیانیه‌ای ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین به کار خود پایان داد 92/12/09

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%205.jpegششمین اجلاسيه منطقه‌اي جامعه مدرسين و علما بلاد در استانهاي فارس، بوشهر و هرمزگان با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد. 

متن بیانیه پایانی اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد به شرح ذیل است.

 بسم الله الرحمن الرحيم

«انما یخشی الله من عباده العلما»

سپاس بی کران پروردگار عالمیان را که دیگربار به توفیق حضرتش، در شهر شیراز، عالمان فرهیخته و فضلای محترم بلاد از استانهای هرمزگان، بوشهر و فارس گردهم آمدند و ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین با علما و روحانیت محترم بلاد برگزار گردید. نیکوتر آنکه این برنامه در جوار بارگان ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) و سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) برپا شد. ضمن تشکر فراوان از همه شرکت

کنندگان در این اجلاسیه دوروزه که به بررسی معضلات موجود و ارائه راهکارهای لازم و مفید انجامید،‌و با گرامی‌داشت یاد شهید محراب حضرت آیت الله دستغیب، توجه همگان را به نکات ذیل جلب می‌نماید:

 

1- انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی با معماری رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) و نثارخون هزاران شهید گلگون کفن و همت عالی عالمان ربانی و فرهیختگان حوزوی برپا شده است و اکنون در سایه تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای – مدظله العالی – به حرکت پرشتاب خویش ادامه می‌دهد. در طی سالهای پر برکت انقلاب، استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، تمام تلاش خویش را به کار گرفت تا این شجره طیبه را محو سازد. از جنگ تحمیلی هشت ساله تا تهاجم فرهنگی و تحریم اقتصادی و فتنه سیاسی همه و همه نتوانست به کیان انقلاب ضربه‌ای بزند بلکه عزم ملت ایران را دو چندان ساخت که راهپیمایی 22 بهمن امسال جلوه‌ای از آن بود و چشم جهانیان را خیره ساخت. از این رو خواسته اصلی ملت ایران، مبارزه با استکبار جهانی و سلطه‌گران غربی و ایستادگی در برابر زورگویی‌ها و نیز تکیه بر توان داخلی در حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بویژه تمرکز بر اقتصاد مقاومتی می‌باشد

2- از جمله حقوق مسلم ملت ایران، حق بهره‌مندی از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است که هیچگاه قابل چشم‌پوشی نخواهد بود. سفارش ما به مقامات آمریکایی و دولت‌های غربی این است که به فرصتی که ملت ایران در مذاکرات کنونی ایجاد کرده توجه کنند و ضمن پرهیز از زیاده‌خواهی، حقوق مسلم ملت ایران را به رسمیت بشناسند. از این رو ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، اعلام می‌داریم ملت ایران ذره‌ای از اهداف خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و به حول و قوه الهی مسیر پیشرفت را با شتاب فراوان طی خواهد نمود.

 

3- اتحاد و همدلی رمز ماندگاری است. از این رو هم در صفوف مختلف آحاد ملت ایران، و هم در عرصه‌های جهانی حضور مسلمانان، امروز اتحاد بسیار ضروری است. دشمنان اسلام می‌کوشند تا با ایجاد اختلاف و انشعاب بیداری اسلامی را تضعیف کنند،‌و در این راستا متأسفانه گروههای سلفی و وهابی، ابزار رسیدن دشمن به اهداف خود شده‌اند. هر روز مردم بی گناه بسیاری در سوریه، عراق، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی طعمه گروههای تروریستی وهابی می‌شوند. بی تردید دشمنان اسلام می‌کوشند تا با مجهز ساختن این گروه‌ها، چهره‌ای زشت و منفور از اسلام در جهان ارائه کنند. در این میان،‌ نقش روحانیت اصیل و علمای راستین در ایجاد آگاهی و بصیرت لازم میان مسلمانان بسیار برجسته است. در عرصه داخلی نیز باید کوشید تا با حفظ وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان، و نیز حفظ شأن آحاد ملت ایران از هر قوم و قبیله، و از هر صنف و گروهی، زمینه اختلافات را از بین برد و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

4- بی تردید حوزه‌های علمیه استانهای هرمزگان، بوشهر و فارس، استعدادهای نهفته بسیار و پیشینه درخشان دارند. حضور عالمان فرهیخته در اعصار گذشته در این استانها و نیز پویایی و رشد فعلی حوزه‌های علمیه در این بلاد، حکایت از فردایی روشن دارد. از این رو امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های لازم و گسترده علمای محترم بلاد و مسؤولان حوزه‌های علمیه در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رشد زایدالوصف علمی و معنوی این استانها باشیم.

در پایان از همه دست‌اندرکاران این اجلاسیه باشکوه و بویژه اعضای محترم جامعه مدرسین و علمای محترم بلاد حاضر در محفل، و نیز از مسؤولان محترم استان فارس کمال سپاس و امتنان را داریم و برای ظهور موفورالسرور حضرت بقیه الله الاعظم حجه بن الحسن(عج) دعا می‌کنیم.

 

و السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

سيد هاشم حسيني بوشهري

دبير ششمین اجلاسيه منطقه‌اي جامعه مدرسين حوزه علميه قم

Please publish modules in offcanvas position.