هجمه‌های شدیدی علیه تشیع در جریان است 93/02/01

http://bushehri.net/images/1222222222222.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در هشتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه فرمودند: در شرایطی هستیم که هجمه‌های ناجوانمردانه علیه تشیع جریان دارد و در این بین، مباحث کلامی باید تدین جامعه را تقویت کنند.
هشتمین مجمع عمومی انجمن کلام اسلامی حوزه، شنبه 30 فروردین ماه با حضور آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و معاون جامعه مدرسین، اعضای هیئت مدیره انجمن کلام و سایر محققان و پژوهشگاه عضو این انجمن در محل انجمن‌های علمی حوزه علمیه برگزار شد.

در ادامه آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان مهمان ویژه مجمع سخنرانی کردند.
ایشان با اشاره به فرصتی طلایی که به واسطه تشکیل انجمن‌های علمی در اختیار طلاب علوم دینی قرار گرفته است اظهار داشتند: این انجمن‌ها، زمینه را برای برداشتن گام‌های استوار به منظور رسیدن به اهداف عالی دینی فراهم ساخته‌اند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه بسیاری از اهداف حوزه با تشکیل انجمن‌ها به فعلیت رسیده‌اند عنوان داشتند: با این حال میان آنچه هست و آنچه باید باشد فاصله فراوان است هرچند هم کار ارزشمندی صورت گرفته و لازم است طلاب علوم دینی و اعضای انجمن‌های علمی حوزه، برای رشد بیشتر تلاش افزون‌تری داشته باشند.

ایشان خاطرنشان کردند: مباحث اعتقادی شیعی یا همان علم کلام، به عنوان زیربنای سایر علوم دینی و فقه الاکبر به شمار می‌روند و اگر این علوم را نادیده بگیریم، بستری برای فقه هم وجود نخواهد داشت چون تا وقتی مردم به توحید، نبوت و امامت اعتقاد نداشته باشند به سمت علما برای تقلید در فروع دین هم نخواهند رفت.
آیت الله حسینی بوشهری بر بها دادن بیشتر به علم کلام اسلامی برای پایداری فقه شیعی تاکید کردند وفرمودند: با این همه اهمیت، کمتر به علم کلام پرداخت شده و این در شرایطی است که زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه علم کلام وجود دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر پرداختن به مباحثی از علم کلام که بنیان‌های فکری و اعتقادی جامعه را تقویت می‌کنند افزودند: در شرایطی هستیم که هجمه‌های ناجوانمردانه علیه تشیع جریان دارد و در این بین، مباحث کلامی باید تدین جامعه را تقویت کنند.

Please publish modules in offcanvas position.