نقد علمی سیره علما است 93/02/02

http://bushehri.net/images/1200000000.jpgنماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري فرمودند: باید قبل از انتشار نظرات علمی منسوب به اسلام، این نظرات را به علما و صاحب نظران عرضه کنید و این یکی از سیره‌های علما است. 

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري در دیدار اعضا هیأت علمی و اساتید انجمن مدیریت اسلامی حوزه، با تبریک میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار داشتند: در زمینه مدیریت اسلامی کار چندانی انجام نشده است و پرداخت به مدیریت به صورت اجتهادی بسیار سخت است.

ایشان پرهیز از جزمیت در نظریات را از امور مهم و ضروری دانستند وبیان کردند: استخراج منابع در زمینه مدیریت کار سهل الوصولی نیست به ویژه این که پیشینه‌ای هم نداشته نباشد.

عضو خبرگان رهبری ایجاد فضای نقد را در زمینه مدیریت مهم برشمردند و افزودند: نباید به طور قطع اظهار شود که مثلاً فلان امر، حکم اسلام است، چرا که شاید نظری صحیح تر از نظر اعلام شده وجود داشته باشد، چنان که در فقه نیز فقیه خود را مخطئه می‏داند و نه مصبه و ادعای حکم واقعی نمی‏کند.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه خاطر نشان کردند: باید قبل از انتشار نظرات علمی منسوب به اسلام، این نظرات را به علما و صاحب نظران عرضه کنید که یکی از سیره‌های علما است که مقالات خود را به صاحب نظران می‎دهند تا چکش‏کاری لازم بر روی آن انجام شود و این کار مانع مناقشات می گردد.

ایشان با اشاره به تفاوت دیدگاه در استنباط از روایات، ابراز داشتند: نقد علمی باید در مراکزی همچون انجمن مدیریت اسلامی متداول باشد که امری ضروری است و دیگر مراکز سختی این مرکز را ندارند، زیرا استنباط افراد از روایات در زمینه مدیریت متفاوت است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در پایان به ویژگی مدیر از نگاه روایات اشاره کردند و افزودند: یک مدیر باید روزآمد و در زمان خود برنامه ریزی داشته باشد و به همین جهت باید برای پرهیز از اعمال سلیقه فردی، گام به گام و به تدریج حرکت کرد.

 

Please publish modules in offcanvas position.