مساجد باید محور برنامه های مذهبی هر محله قرار گیرند.93/02/03

http://bushehri.net/images/busshehri/boshehri_l92llll_168651.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بیان داشتند: مساجد باید محور برنامه های دینی و مذهبی در هر محله و منطقه قرار گیرند و به کارکردهای مختلف این مکان های مقدس توجه شود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ٣١ فروردین در مراسم افتتاح مسجد امام حسین(ع) که با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، اظهار داشتند: مساجد باید محور برنامه های دینی و مذهبی در هر محله و منطقه قرار گیرند.

ایشان افزودند: آشنایی نسل جوان با مسجد و کارکردهای آن اهمیت بسزایی در شرایط امروز دارد زیرا لازم است علاوه بر بعد عبادی مساجد، به دیگر ابعاد آن هم توجه داشت.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه نمازگزاران مساجد نباید منتظر بمانند تا دیگران به آنها ملحق شوند عنوان داشتند: مأمومین می توانند به صورت دسته جمعی به مدارس اطراف مسجد سرکشی کنند و علاوه بر گفت وگو با دانش آموزان، آنها را برای حضور و اقامه نماز در مساجد دعوت نمایند.

ایشان ادامه دادند: حضور مومنان در مدارس و دعوت عملی به نماز، موجب رغبت بیشتر دانش آموزان برای حضور در مساجد خواهد شد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه مسجد در تعلیم، تزکیه و تربیت انسان خاطرنشان کردند: مسجد خانه خداست و قداست مکانی دارد به همین دلیل دارای بهترین اثر تربیتی بر روی خلق الله بوده و می تواند محلی برای آموزش معارف بلند الهی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزودند: در گذشته مساجد محل دیدارها، پیمان ها، امر به معروف و نهی از منکر و اعزام به جهاد بودند؛ در حقیقت تمام فروع دین که سیر تکاملی انسان را رقم می زنند در مساجد محل اجرا داشتند و لازم است امروز هم به این کارکردهای مسجد توجه ویژه صورت بگیرد.

گفتنی است مسجد امام حسین(ع) در ٢٠ متری قدس واقع در منطقه نیروگاه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان و با کمک خیرین استان قم ساخته شده است.

Please publish modules in offcanvas position.