خلاصه های خطبه های نماز جمعه 92/07/12به امامت حضرت آیت الله حسینی بوشهری

 

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز (12 مهر) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به برگزاری جشن عاطفه‌ها فرمودند: مردم ایران هر ساله در جشن عاطفه‌ها حضوری پرشور و موثری دارند که امسال هم در این جشن و کمک به هم نوعان خود پیشگام هستند.
 

ایشان همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کردند و ابراز داشتند: پلیس و نیروی انتظامی به عنوان نقطه کلیدی اقتدار ایران اسلامی هستند که امنیت را برقرار کرده و مردم هم از آنها انتظار ایجاد امنیت را دارند.
 

امام جمعه قم تصریح کردند: اینکه همه مردم باید در امنیت کامل زندگی کنند حق آنهاست و باید احساس امنیت را در وجود آنها ایجاد کرد و از سوی دیگر خلافکاران هم احساس ناامنی کنند.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به موضوع محبوبیت پلیس فرمودند: محبوبیت پلیس در گرو انجام کامل وظایف و تأمین امنیت و احساس آن در جامعه است و در این میان باید از دو عنصر دیانت و مهربانی به خوبی بهره ببرد.
 

ایشان همچنین در ادامه به موضوع ازدواج و اهمیت ترویج این سنت حسنه اشاره کردند و ادامه دادند: متاسفانه امروزه در جامعه سم ازدواج بالا رفته است و این امر بسیار خطرناک بوده و مفسده انگیز است.
 

امام جمعه قم عنوان داشتند: مسئولان وظیفه دارند شرایط و تسهیلات ازدواج آسان را فراهم کرده و در عین حال خانواده‌ها هم باید از سطح توقعات خود بکاهند تا شاهد ازدواج جوانان در شرایط سنی مناسب باشیم.
 

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز جهانی کودک گفت: اسلام از ابتدا به فکر کودکان بوده است و قبل از آنکه سازمان‌های بین‌المللی به فکر حقوق کودکان بیفتند اسلام و پیامبر خاتم(ص) تابلویی زیبا در این زمینه خلق کردند.
 

ایشان ابراز داشتند: در این خصوص روایات فراوانی از اهل بیت(ع) وجود دارد که تاکید بسیاری بر رعایت حقوق کودکان و تأثیر آن در لطف و بخشش الهی نسبت به والدین دارند.
 

امام جمعه قم در ادامه به سفر رئیس جمهور به آمریکا و شرکت در مجمع سازمان ملل اشاره کردند و فرمودند: در این سفر مسئولان کشورمان با منطق و تکیه بر اصول از حقوق به حق مردم ایران صحبت و دفاع کردند.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه برنامه هسته‌ای ایران صلح آمیز است فرمودند: اعلام صلح‌آمیز بودن برنامه‌های اتمی ایران یکی از مهم‌ترین اهداف و دستاوردهای این سفر به شمار می‌رود و رئیس جمهور و هیئت همراه در این خصوص به خوبی از حق ایران دفاع کردند.


ایشان تاکید کردند: همچنین در سفر اخیر تحریم‌های بین المللی ظالمانه خطاب شد که بسیار به جا بود و این توطئه‌ها به گوش جهانیان رسید.
 

امام جمعه قم با اشاره به مطرح کردن نرمش قهرمانانه توسط مقام معظم رهبری فرمودند: پیش از سفر رئیس جمهور ایشان نرمش قهرمانانه را مطرح کردند و در عین حال هم فرمودند من به آمریکا خوشبین نیستم و باید خطوط قرمز را رعایت کرد.
 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کردند: این جمله به این معنا ست که نباید یک لبخند ساده دشمن را که در طول سالیان گذشته ظلم‌های فراوانی نسبت به ملت ایران روا داشته نادیده گرفت.
 

ایشان با اشاره به دیدار رئیس جمهور آمریکا با نخست وزیر رژیم صهیونیستی فرمودند: در حالی که هنوز نامه‌های درخواست ملاقات کاخ سفید با مسئولان ایرانی بر روی میز است، اوباما طی دیدار اخیر خود با نتانیاهو گفت؛ گزینه نظامی علیه ایران وجود دارد!
 

امام جمعه قم خطاب به آمریکا ابراز داشتند: آیا شما نبودید که سخن از ارتباط دو طرفه و بهبود روابط به میان آوردید؟ رفتار امروزتان نشان می‌دهد ایالات متحده تابع رژیم صهیونیستی است.
 

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري با اشاره به سخنان نتانیاهو فرمودند: آنها می گویند که تحریم‌ها کارساز بوده و همین امر ایران را مجبور به ایجاد ارتباط کرده است اما باید بدانند که هیچ‌گاه ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌هراسند و در مقابل شما به زانو در نخواهند آمد.

Please publish modules in offcanvas position.