دانشجو باید دشمن شناس باشد94/09/17

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2016.jpegنماینده مردم استان بوشهر درمجلس خبرگان رهبری فرمودند: امروزه دشمن در لباس یک دوست، تلاش می‎کند تا  درعرصه های مختلف حضور یابد. به همین دلیل دانشجویان باید دشمن‎شناس باشند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دوشنبه شب در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزودند: دانشجویان امروز اگر می خواهند ادامه دهنده راه دانشجویان سال 1332 که روز دانشجو به نام آنان ثبت شد، باشند، باید حضور دشمنِ دوست‎نما در عرصه های مختلف را تشخیص دهند.

ایشان اضافه کردند: دانشجو برای عزت و افتخار کشور باید در تولید علم مؤثر باشد و تنها هدف از دانشگاه گرفتن یک مدرک نباشد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دانشجو متعلق به منافع دنیا نیست و صریح و شفاف حرف می زند ادامه دادند: عدالتخواهی، روحیه ضد سلطه، ضد استکباری، تحرک، پویایی و داشتن حرف نو از ویژگیهای دانشجویان است.

ایشان فرمودند: آینده این کشور و نظام در دست دانشجو و دانشگاهیان است و باید با روحیه ای بانشاط در عرصه علم، دانش، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی گام بردارند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار کردند: با توجه به پیشرفت کشور در عرصه های مختلف به طور یقین بدون تحقیق، پژوهش و تولید علم به جایی نخواهیم رسید.

ایشان بیان کردند: با توجه به جایگاه و رتبه علمی کشور نسبت به کشورهای دیگر باید با تولید علم زمینه ارتقای جایگاه علمی کشور را فراهم کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر انجام تحقیق های عالمانه افزودند: زیبنده نیست که نتیجه پژوهش های دیگران را جمع آوری و به عنوان یک تحقیق ارائه دهیم بلکه با تحقیق باید در جنبش نرم افزاری و تولید علم سهیم باشیم.

ایشان پرسشگری، وقت گذاشتن برای درس و کسب علم، صفای روحیه و طهارت نفس، قدر استاد را دانستن و از خدای بزرگ استعانت طلبیدن را از ویژگیهای دانشجویان عنوان کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر داشتن حرکتهای علمی، اخلاقی و معنوی افزودند: محیط دانشگاه باید الگو و تبدیل به مدینه فاضله شود.

دیدگاه‌ها   

محمدی
#1 محمدی 1394-07-14 08:02
این نکته بسیار بسیار بسیار لازم بود امروزه بعضی ها فقط ادای دینداران را در می اورند و مردم را از دین و مذهب زده می کنند و باعث می شوند مردم از انسانهایی که حقیقتا مذهبی هستند متنفر شوند جایی ندیده بودم چنین سخنی زنده باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.