در تصميمات مهم کشور از ظرفيت مساجد استفاده ببريم94/03/13

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/IMAGE634400197891875000.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: مسجد پايگاهي براي رشد و بالندگي جوانان و نسل آينده است و در اين مکان مقدس مي‎توان عالي ترين خدمات را به جوانان ارائه کرد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري«دامت برکاته» صبح دیروز در گفت‎وگوي زنده با ويژه برنامه صبح و آينه شبکه تلويزيوني قرآن، مسجد را به عنوان پاک‎ترين مکان براي عبادت دانستند و اظهار داشتند: آموزه‎هاي اسلامي تأکيد زيادي بر توجه مسلمانان به مسجد و انجام عبادات در اين مکان مقدس دارد.

ایشان با بيان اين که اقامه نماز در مسجد، تنها بخشي از ظرفيت هاي اين مکان مقدس است، تصريح کردند: بايد بدانيم که بسنده کردن به اقامه نماز در مسجد و بستن درب‎هاي آن تا نماز بعدي، استفاده بهينه و مناسب از مسجد نيست.

مدير حوزه هاي علميه کشور خاطرنشان کردند: مسجد پايگاهي براي رشد و بالندگي جوانان و نسل آينده است و در اين مکان مقدس مي‎توان عالي ترين خدمات را به جوانان ارائه کرد.

ایشان با تأکيد بر اين که اگر مسجد پناهگاه جوانان باشد، نسل جوان، احساس بي پناهي نمي‎کند و گرفتار انحرافات نمي‎شود، تصريح نمودند: ائمه جماعات، هيئت امنا و حتي خادم مسجد در اين راستا نقش بسزايي دارند، بايد کودکان و نوجوانان و جوانان را احترام کنيم و با برنامه هاي ديني و فرهنگي، براي آنها جاذبه ايجاد کنيم.

آيت الله حسيني بوشهري خاطرنشان کردند: امام جماعت و هيئت امناي مساجد بايد محيط پيرامون مساجد را براي جذب و شناسايي جوانان آماده و جذاب کنند؛ آنها مي‎توانند با خانواده ها ارتباط برقرار کنند و با شناسايي جوانان، فضا را براي حضورشان در مسجد آماده کنند.

عضو خبرگان رهبري با ابراز تأسف از اين که از ظرفيت مسجد به عنوان پايگاه اصلي جامعه اسلامي استفاده نشده است، فرمودند: شرايط ما به ويژه در نظام مقدس جمهوري اسلامي که شعارمان دينداري، دين مداري و خدا محوري است، ايجاب مي‎کند که از اين مکان مقدس، استفاده حداکثري و بهينه داشته باشيم.

ایشان با اشاره به وجود آسيب ها و ناهنجاري هاي گسترده در پيش روي جوامع بشري بیان داشتند:  زمان و مکان در آموزه‎هاي اسلامي نقش زيادي براي تعبد و بندگي خدا و در امان ماندن از آسيب هاي جامعه دارد. در آموزه هاي ديني زمان‎هايي مانند ماه مبارک رمضان، زمان و ظرفي براي عبادت و توجه به قرآن است و مسجد، حرم اهل بيت عليهم السلام و... مکان خاصي براي عبادت و بندگي است.

آيت الله حسيني بوشهري اضافه کردند: اسلام بر انسان، زمان و مکان حساب ويژه‎اي باز کرده است، از اين رو بايد کارآيي مساجد را بالا ببريم و مساجد را منحصر بر حضور تعدادي از بزرگسالان که تصور کنند آخر عمر در گوشه اي بنشينند و عبادت کنند، نباشد. البته حضور بزرگسالان که ساليان سال خدا را عبادت کرده‎اند در مساجد ضروري است، ولي در کنار آن بايد براي حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد برنامه داشته باشيم.

مدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اين که از ديدگاه اسلام، مساجد کانون و پايگاه فکري و اعتقادي جامعه اسلامي است، عنوان کردند: در زمان پيامبر اسلام(ص) مسجد پايگاه تصميم گيري براي مشورت درباره مهمترين مسائل اسلام و اعزام به جبهه‎ها بود؛ امروز نيز بايد براي تصميمات مهم کشورداري از مساجد استفاده ببريم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.