در تمام دنیا کشورها به قهرمانان ملی خود افتخار می‎کنند94/03/25

http://bushehri.net/images/zamanmmm/12547%201.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» یکشنبه شب در نشست با اعضای ستاد بزرگداشت کنگره یکصدمین سال شهادت رییسعلی دلواری در بوشهر  با قدردانی از مسئولان استان بوشهر برای برگزاری کنگره رییسعلی دلواری اضافه کردند: در تمام دنیا کشورها به قهرمانان ملی خود افتخار می‎کنند؛ چرا که قهرمانان ملی سند افتخار، نماد مقاومت و پایداری یک کشور برای الگو گرفتن مردم خود آن سامان و الگویی موفق برای جهان به شمار می‎روند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: در زمان حاضر شجاعت، دلاوری، پایمردی، عزت خواهی، تسلیم ناپذیری و ظلم ستیزی شهید رییسعلی دلواری از مرزهای جغرافیایی کشورمان گذشته است؛ به طوری که با ذکر نام او همه به وجود این شخصیت می‎بالند و افتخار می‎کنند که با کمترین امکانات و شرایطی که برای یک مبارزه باید باشد، این چنین مجاهدانه و مبارزانه در مقابل استعمار و زورگویی بیگانگان ایستاد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رییسعلی دلواری سند افتخار ملت است، افزودند: هرجا یک قهرمان ظهور و بروز می‎کند رهبران کشورهای دیگری که شاید از نظر آیین، مسلک، مکتب و مرام نیز سنخیتی با آن قهرمان ندارند، کار خود را یک نوع الگو برداری از آن قهرمان می‎کنند؛ کما اینکه گاندی نیز برای معرفی انقلاب خود الهام گیری از حماسه عاشورا را ذکر می‎کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در ادامه عنوان داشتند: در دوران دفاع مقدس نیز الگو و چهره‎هایی داشته‎ایم که گاهی در لابه لای رسانه‎ها و از زبان بزرگان مطرح می‎شود که همیشه به عنوان سندهای افتخار ملی و دینی ما هستند.

ایشان افزودند: گاهی عده‎ای به عنوان قهرمان جلوه می‎کنند اما هیچ نوع ارتباط و وابستگی با دین، اعتقادات و باورهای مردم ندارند و صرفاً بخاطر اینکه به غیرتشان برخورد کرده است یک مبارزه‎ای را آغاز می‎کنند؛ اما شخصیتی مثل رییسعلی دلواری و همرزمانش جای جای حرکات و اقداماتشان ملهم از نگاه عالمان و بزرگان دینی و به تعبیر روشن تر یک انسان رساله‎ای است که بر مبنای فتوا و نگاه دینی محض، برنامه مبارزاتی خود را تنظیم و تا مرز شهادت پیش رفت.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه تصریح کردند: امروز رییسعلی دلواری نه تنها برای دلوار، تنگستان و استان بوشهر، بلکه برای کل کشور باعث افتخار است که نام و جایگاهش مرزهای کشور را درنوردیده است؛ بر همین اساس به هر میزان سرمایه‎گذاری و برنامه ریزی برای بزرگداشت و معرفی شخصیت و مبارزات او انجام شود، بجاست.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت کنگره شهید رییسعلی دلواری افزودند: کار شما سترگ، ستودنی و ارزشمند است و امید است این اقدام برای سایر استان‎های کشور نیز در معرفی چهره های مجاهد، الگو شود.

دیدگاه‌ها   

تیموری
#1 تیموری 1394-07-18 13:47
پزشکان از علم خدادادی خود به همه تجویز میکنند که روزه نگیرید یا هیجان برای شما خوب نیست عزاداری نکنید دارند دین را نابود میکنند آیا نباید کسی جلوی آنها را بگیرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.