در مسیر طلبگی، ‌مادیات معنا ندارد 92/04/31

http://www.h-bushehri.ir/images/01/orrouye-tollab/16_162306.jpgمدیر حوزه‌های علمیه كشور  در جمع طلاب جدیدالورود حوزه در قمصر فرمودند: داوطلبان ورود به حوزه باید بدانند که در این مسیر، مادیات مطرح نیست بلکه رضای خدا جان‌مایه این حرکت معنوی است آیت‌الله حسینی بوشهری با حضور در جمع طلاب جدیدالورود حوزه که با موضوع طرح میثاق طلبگی در مدرسه ولیعصر(عج) قمصر در حال برگزاری است طلاب را احیاءگران مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام عنوان کردند.

 

ايشان برگزاری این طرح در ماه مبارک رمضان را ارزشمند دانستند و فرمودند: در این طرح داوطلبان جدیدالورود به حوزه با استفاده از راهنمایی‎ها وتوصیه های اساتید بزرگوار اخلاق با راه و رسم طلبگی آشنا می‌شوند.

قله‌های علمی را فتح کنید

حضرت آيت الله حسيني بوشهري  خاطرنشان كردند: شما داوطلبان ورود به حوزه با طرح ایده‌های بلند و ژرف در نگاه خود منتظرید برای شما فرصتی فراهم شود تا قله‌های علمی و اخلاقی را بپیمائید.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمومنین (ع) که فرمودند: « من طلب العلم لله لم یصب منه باباً إلاّ ازداد به فی نفسه ذلا ، وفی الناس تواضعاً» خطاب به طلاب بيان داشتند:‌ شأن نزول این روایت نورانی، شما  داوطلبان ورود به این عرصه هستید که چنین راه و مسیری را انتخاب نموده‌اید  تا در امتداد خط پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع)  باشید.

 

ايشان افزودند:‌ در مسیر طلبگی مادیات معنا  و مفهومی ندارد بلکه رضای خدا جان‌مایه این حرکت ارزشمند است، بنابراین طلاب باید به دور از هرگونه خودبینی و تکبر و با احترام گذاشتن به اساتید و بزرگان برای رسیدن به مراتب عالی تلاش کنند.

رمز موفقیت طلاب

آیت‌الله حسینی بوشهری رمز موفقیت طلاب را تواضع و فروتنی دانستند و تاکید نمودند: طلاب علوم دینی در صورت تلبس به لباس روحانیت، باید حالت تواضع و فروتنی در آنان پدیدار باشد نه اینکه توقع و انتظار تعظیم و تکریم را از سوی مردم داشته باشند بنابراین طلبگی، پیغمبرگونه زندگی کردن و با مردم مأنوس و همراه بودن است.

 

ايشان  روحانی بودن را تمرین تواضع ، فروتنی  ، اخلاق و شایستگی دانستند و تصريح كردند: اگر کسی این مراتب را طی کند بزرگ خواهد شد و با مطالعه شرح حال بزرگان و علماء به جایگاه رفیع عالمان بزرگ دینی خواهد رسید.

 

استاد سطوح عالي حوزه هاي علميه  خداترسی را از ویژگی‌های علما دانستند و افزودند: عالم دینی در تشخیص حلال و حرام باید جدیت به خرج دهد و تمرین کند تا از رفتن به سراغ حرام اجتناب و پرهیز  نماید.

ویژگی‌های عالم دینی

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به جایگاه عالم دینی فرمودند: فقیه خوب انسانی است که اگر مردم به او مراجعه کردند به آنان سود رساند و اگر کسی هم به او مراجعه نداشت به خود سود می‌رساند و رمز موفقیت در این عرصه هم بنابر توصیه همه عالمان و بزرگان دین، نماز اول وقت است که باید این حالت توجه و تقید را برای خود ایجاد کنیم.

 

طلاب جوان بدانند

آیت‌الله حسینی بوشهری خطاب به طلاب جدیدالورود با تاکید بر اینکه حضور شما در این اردوی ده روزه، تمرین ورود به عرصه‌ای مهم است فرمودند: آدم زیرک باید امروز او از دیروزش بهتر باشد و شما که امروز وارد این عرصه شده‌اید، باید با جدی گرفتن توصیه‌های اساتید و مدیران خود، آینده خوبی را برای خود رقم بزنید.

 

ايشان در پایان با بیان اینکه در عالم طلبگی حسادت و کینه‌توزی جایی ندارد خاطرنشان ساختند: طلبگی  ، خوب درس خواندن، خوب عمل کردن، خوب به دیگران آموختن و  زمینه اجرای احکام الهی را فراهم کردن است .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.