در پرورش نیروی انسانی مبلغ خوب عمل نکرده ایم 92/04/02

http://h-bushehri.ir/images/zamanm/IMAGE634812310941250000.jpgآیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها اظهارداشتند: متاسفانه در این برهه از زمان ما نتوانسته ایم در طراز مطلوب نیروی انسانی متخصصی در عرصه تبلیغ و اطلاع رسانی دینی تربیت و به جامعه عرضه کنیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کردند: هنوز مساجد و مراکزی که نیاز به مبلغین دینی دارند نسبت به جمعیت موجود از فقر قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تاکید کردند: حوزه های عملیه باید شتاب بیشتری در رشد، تربیت و بالندگی نیروی انسانی کارآمد و متناسب با فضای آموزشی و امکانات موجود داشته باشند و همگام با نیازهای جامعه خروجی مطلوبی داشته و گام بردارند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: ما باید در تبلیغ و اطلاع رسانی از نظر سطح علمی رده بندی داشته باشیم به طوری که برای مخاطبین خاص مبلغین متخصص و با تجربه تر و برای سطوح دیگر مبلغین متفاوت بکاربگیریم.

ایشان ادامه دادند: با راه اندازی اتاق های فکر و برنامه ریزی مدون و محاسبه زمان باید تلاش کرد از زمان و رقبا عقب نمانیم، چرا که با اندکی غفلت، از زمان عقب مانده و رقبا که دشمنان ما هستند با همه توان سخت افزاری و نرم افزاری خویش اعتقادات جامعه اسلامی را سست نموده و نتایج ناگواری را برای ما برجای خواهند گذاشت.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری ازسخنان  خود با اشاره به بحث تبلیغ و اطلاع رسانی دینی بیان داشتند: اساساًفلسفه بعثت نبی مکرم اسلام(ص) رسالت تبلیغ و اطلاع رسانی دینی از آموزه های الهی است، بطوریکه آنچه که خداوند از انسان می خواهد را بین امت خویش عرضه کند.

معاون  جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: پیامبر(ص) با تبلیغ و اطلاع رسانی فرامین پروردگار در راستای هدایت، رشد و کمال انسان نقش آفرینی کرد و این سنت الهی امروز نزد ما رسیده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشتند: تبلیغ و اطلاع رسانی به روز خاصی مربوط و محدود نمی شود بلکه نمادی از یک حرکت عظیم  و اهمیت موضوع تاکید دارد.

ایشان افزودند: هر روز ما باید روز اطلاع رسانی و تبلیغ باشد، تبلغ زمان و مکان ندارد و نمی توان برای آن روز، زمان و مکان خاصی را تعریف کرد .

و ادامه دادند: تبلیغ و اطلاع رسانی متناسب با اقتضائات زمان و مکان می تواند آموزه های دینی و الهی را به منظور هدایت بشر نشر و گسترش دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کردند: سازمان تبلیغات که مولود اطلاع رسانی و تبلیغات دینی است به عنوان متولی این امور رسالت سنگینی را عهده دار می باشد و ادامه دهنده همان رسالت رسول خداست که از سوی خداوند مامور به ترویج وگسترش فرامین الهی و انسان ساز بشری بود.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: سازمان تبلیغات همانند پزشکی که بالای بالین بیمار خود قرار می گیرد تا او را به سلامت کامل نزدیک کنند به عنوان متولی امور اطلاع رسانی و تبلیغات دینی، نظاره گر و مراقبت کننده زیر مجموعه های اطلاع رسانی خود است تا به نحو احسن رسالت پیامبرگونه خویش را ایفا کنند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشتند: امروز اطلاع رسانی و تبلیغات دینی باید با توجه به نیازهای جامعه همسو باشد و برای مخاطبین متفاوت خویش برنامه های متنوعی را ارائه دهد.

دیدگاه‌ها   

رسولی
#1 رسولی 1394-07-22 11:47
وهابیت ملعون چه آسان کشت و آسان پاسخ نمی دهدو بدانید ماايرانى هستيم وافتخارميكنيم كه يك ايرانى مثل رسول ترك افتخارميكردكه سگ امام حسين عليه السلام باشد.ماازنسل سلمانيم كه حضرت رسول ص اوراازاهل بيت ناميد وافتخارميكنيم كه سياهپوش وخونخواه پسرفاطمه س هستيم ما در راه هدفهای پاکمان کشته می شویم و خداست که می بینید و می شنود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.