درس‎ها و عبرت‏‎های دفاع مقدس 93/07/08

http://www.bushehri.net/images/namazjome/521%201.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور و خطیب جمعه قم در خطبه‎های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد با اشاره به جانفشانی‎های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس نیز فرمودند: دفاع مقدس یک حادثه تاریخی نیست بلکه فرهنگ چگونه فکر و عمل کردن و نوع و چگونگی تعامل با دوست و دشمن است.

آیت الله حسینی بوشهری، ایمان، توکل و اعتماد به خداوند، خودباوری و استقامت را از عناصر فرهنگ ساز دفاع مقدس ذکر کردند و افزودند: بعد از دفاع مقدس هر زمان سراغ این عناصر فرهنگ ساز رفته‎ایم پیروز شدیم.

ایشان اظهار داشتند: سلاح آن روز ما توپ و مسلسل نبود بلکه به خداوند اتکا و به داشته‎های خود افتخار می‎کردیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: هر چند امروز در مقایسه با دفاع مقدس از نظر نظامی و تکنولوژی پیشرفت‎های چشمگیری کرده‎ایم ولی بار دیگر اگر حادثه‎ای برای کشور پیش آید حرف اصلی را اعتماد و اتکاء به خداوند می‎زند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان کردند: امروز شخصیت‎های تأثیر گذار به این نتیجه رسیده‎اند که در سایه ایمان و توکل به خداوند حتی با دست خالی هم در برابر دشمنان پیروز خواهیم شد.

ایشان با اشاره به درس‎ها و عبرت‎های دفاع مقدس نیز بیان داشتند: باید قدردان خانواده‎های شهدا و ایثارگران که باعث عزت انقلاب و اسلام شده‎اند باشیم؛ روحانیت، هنرمندان و یادگاران جنگ باید حماسه‎ها و درس‎های گنجینه پایان ناپذیر دفاع مقدس را برای نسل جوان به تصویر بکشند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از دولت به دلیل حل مشکل مردم در مراجعه به بیمارستان‎ها نیز قدردانی کردند و بیان کردند: امید است این اقدامات خوب همچنان ادامه پیدا کند.

آیت الله حسینی بوشهری با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) از خانواده‎ها خواستند اهل بیت پیامبر را الگوی رفتاری و عملی خود در زندگی قرار دهند و زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.