دستاوردهاي قرآني با نگاه بين المللي معرفي شوند94/04/25

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/8523.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: نمايشگاه قرآن بين المللي است و بايد به گونه اي برنامه ريزي شود که علاقمندان کشورهاي مختلف براي ديدن دستاوردهاي قرآني در ايران حاضر شوند و دستاوردها را به عنوان الگوي فعاليت هاي قرآني به کشور خود منتقل کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاري ها مستقر در نمايشگاه بين المللي قرآن کريم تهران، درباره دستاوردهاي بخش حوزوي نمايشگاه، اظهار داشتند: اگر در اين گونه موارد انسان اظهار کند که کار صد در صد مطلوب بوده، بايد دست از حرکت به سوي آينده اي بهتر برداشت، اکنون آنچه که در اين بخش ارائه شده گرچه هنوز همه محصولات حوزه در اين بخش موجود نيست، در نوع خود از نظر تنوع، توجه به نياز مخاطب و هنرمندانه ارائه دادن محصولات، کم نظير ظاهر شده است.

ایشان افزودند: با توجه به استقبالي که مردم قرآن دوست از نمايشگاه قرآن داشتند، دست اندرکاران بخش حوزوي بايد از همين حالا برنامه ريزي و تدارکات لازم براي برگزاري نمايشگاه قرآن سال آينده را آغاز کنند؛ شناسايي سوژه هاي مناسب، محصولات متنوع و مناسب، مراکزي که در هر بخش فعاليت مي کنند از جمله موارد زمان بر است که از همين حالا بايد مقدمات آن فراهم شود.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به محدوديت مکاني بخش حوزوي، افزودند: به نظر مي رسد محدوديت مکان موجب شده که گردانندگان غرفه هاي اين بخش نتوانند همه محصولات را ارائه دهند. ما بيش از 200 مرکز پژوهشي حوزوي داريم که جاي آنان در اين بخش خالي است. بايد تدابيري بينديشيم که سال آينده همه مراکز در اين بخش حضور داشته باشند، چون قطعا هر يک از مراکز داراي آثار، برنامه ها و پژوهش هاي قرآني هستند که براي مخاطب کاربردهاي متفاوتي دارد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري درباره ماهيت برگزاري نمايشگاه قرآن، عنوان کردند: معرفي فعاليت هاي قرآني لازمه برگزاري نمايشگاه قرآن است. اگر اين فضا فراهم نباشد، آثار در همان محل توليد باقي مي ماند، لذا براي اينکه جامعه بداند که بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از نظر پژوهشي چه آثار ارزنده اي انجام شده، برگزاري نمايشگاه امري اجتناب ناپذير است و حتي يک بار در سال هم کفايت نمي کند. چه بسا مي بايست نمايشگاه دايمي محصولات قرآن کريم برپا شود و هر ماه يک محصول و فعاليت قرآني مفيد در آن معرفي  شود.

ایشان  با تأکيد بر اين که، برگزار کنندگان نمايشگاه قرآن هم اکنون بايد به ارزيابي حاصل فعاليت هاي نمايشگاه قرآن بپردازند، تصريح کردند: توزيع فرم هاي نظرسنجي بين مخاطبان و بازديد کنندگان بهترين راه براي کسب اطلاع از چگونگي برگزاري اين دوره از نمايشگاه قرآن است. همچنين همواره بايد در تکاپوي برقراري ارتباط با ساير مراکز فعال در حوزه قرآني براي جذب مشارکت و حضور در نمايشگاه سال بعد بود.

مدير حوزه هاي علميه کشور ادامه دادند: مراکز حوزوي، منحصر به قم نيست و در ساير استان ها هم فعاليت هاي ارزنده اي انجام مي شود که بايد در نمايشگاه منعکس شود. لذا بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که کالاي قرآني هر چه زيباتر و در قالب هاي جذاب تر ارائه شود مخاطب بيشتري را به خود جذب مي کند، بنابراين براي شکل ارائه آثار هم بايد با صاحب نظران مختلف مشورت کرد.

آيت الله حسيني بوشهري در پايان ضمن اشاره به بين المللي بودن نمايشگاه قرآن، تأکيد کردند: نمايشگاه قرآن يک نمايشگاه بين المللي است و بايد به گونه اي برنامه ريزي شود که عده اي با عشق و علاقه فراوان براي ديدن دستاوردهاي قرآني از کشورهاي مختلف در اينجا حاضر شوند و دستاوردهاي موجود در نمايشگاه را به عنوان الگوي فعاليت هاي قرآني به کشور خودشان منتقل کنند. بايد از طلاب غير ايراني هم دعوت کرد که آثارشان را به نمايشگاه قرآن ارائه دهند تا اين نمايشگاه با شکوه و تاثيرگذاري هر چه بيشتر برگزار شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.