دشمنان براي رسيدن به اهدافشان از كشورهاي اسلامي سربازگيري مي كنند94/07/11

http://bushehri.net/images/boshehri_l927_210585.jpgامام جمعه قم عنوان کردند: دشمنان براي رسيدن به اهدافشان از كشورهاي اسلامي سربازگيري مي‎كنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها با اشاره به حادثه منا كه در آن هزاران زائر بيت الله الحرام از مليت هاي مختلف فوت كردند فرمودند: حج با توجه به حوادثي كه به ويژه در موسم امسال اتفاق افتاده است نيازمند به يك رسيدگي و توجه همه جانبه دارد.

ایشان با بيان اينكه در موسم حج زائراني كه از كشورهاي مختلف جهان شركت مي كنند با شرايط محيطي و ... كشور ميزبان آشنايي ندارند لذا ضروري است دقت و توجه كافي به آنها داشت.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطر نشان ساختند: طبيعي است در چنين شرايطي متوليان امر حج بايد از هر منظر به زائران توجه داشته و با برنامه ريزي دقيق از بروز هرگونه اتفاق ناگواري جلوگيري كنند.

مدیر حوزه هاي علميه كشور در اين زمينه تاكيد كردند: بهترين راه براي يك برنامه ريزي جامع و كامل كه همه مسائل را مد نظر داشته باشد ارتباط گيري مسئولان حج كشورها با متوليان امور حج كشور ميزبان مي باشد.

ایشان افزودند: تشكيل جلسات منظم و بررسي مشكلات و ارائه راه كارهاي لازم براي رفع مسائل مبتلابه زائران و حاجيان مي تواند در به حداقل رساندن حوادث و اتفاقات ناگوار از قبيل حادثه منا بسيار مفيد و تاثيرگذار باشد.

آیت الله حسيني بوشهري در ادامه با اشاره به لزوم ايجاد وحدت بين ملل مسلمان براي تشكيل امت واحده اسلامي اظهار داشتند: آگاه سازي مسلمانان از وضعيت و جايگاه اسلام اولين مسئله اي است كه در ايجاد وحدت و همدلي امت اسلامي بايد مد نظر قرار بگيرد.

ایشان با بيان اينكه دشمنان براي رسيدن به اهداف شوم خود در مقابله با جهان اسلام از تمام ظرفيت هايشان استفاده مي كنند تاكيد كردند: اين در حالي است كه دشمنان امت اسلامي از ظرفيت هاي كشورهاي اسلامي نيز غافل نبوده و سعي مي كنند از ميان ملل مسلمان نيز سربازگيري نمايند.

نماينده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري نقش انديشمندان و فرهيختگان در ايجاد وحدت بين امت اسلامي را حائز اهميت دانستند و فرمودند: علما، انديشمندان و فرهيختگان جوامع اسلامي بايد با شناسايي نقشه هاي دشمنان آثار زيانبار آن را تشريح نمايند.

ایشان آگاه سازي امت اسلامي را از ديگر وظايف علماي ديني در جوامع مختلف اسلامي برشمردند و تاكيد كردند: آسيب هايي كه از ناحيه تفرقه و تشتت در حوزه هاي مختلف از جمله مسائل اجتماعي و اقتصادي و سياسي و ... بر مسلمانان وارد مي شود بايد به اطلاع امت اسلامي رسانده شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري تكيه بر مشتركات ديني را بهترين راهكار براي ايجاد وحدت بين مسلمانان قلمداد كردند و بیان کردند: مشتركات ديني بين مسلمانان به مراتب بيش از اختلافات جزئي است بنابر اين بايد روي آنها پافشاري و از بيان اختلافات جزئي خودداري كنيم تا به يك وحدت عملي برسيم.

امام جمعه قم در خاتمه فضاي حج را يك فضاي توحيدي معرفي كردند و بیان کردند: حج مي تواند با توجه به جايگاهي كه دارد در ايجاد معنويت و پايدار بودن آن در جوامع اسلامي نقش بسيار مهم و اساسي داشته باشد چرا كه در روايات هم عنوان شده است كه كسي كه حجش مقبول شود مانند كسي است كه تازه متولد شده است بنابر اين افرادي كه به حج مي آيند پيوندي عميق با خداي خود برقرار مي كنند و اين فضاي معنوي و توحيدي قطعا در بازگشت حاجي به كشورش مي تواند تاثيرگذار بوده و نقش آفرين باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.