دشمنان تشیع به حذف فیزیکی شیعیان روی آورده اند93/06/17

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2021.jpegحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، فرمودند: قضیه داعش که جنگی تمام عیار علیه اسلام و تشیع است پس از فتنه‌هایی همچون ایجاد شبهات و فتاوای مختلف صورت گرفت زیرا دشمنان تشیع به این نتیجه رسیده‌اند که باید به حذف فیزیکی شیعیان روی بیاورند.

 مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برگزار شد اظهار کردند: نخستین انتظار از حوزه و حوزویان، استفاده از فرصت هایی است که در اختیارشان قرار گرفته است.

ایشان افزودند: حضرت علی(ع) در مورد استفاده از وقت می فرماید شب و روز در گردش هستند و چه بخواهیم و چه نخواهیم کار خودشان را انجام می دهند ولی در سرنوشت انسان هم دخیل هستند؛ عمر سرمایه بزرگ انسانی است و با گذشت هر شب و روز از دست می رود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه روزهای خوبی را در مورد حوزه‌های علمیه شاهد هستیم بیان داشتند: پس از غیبت کبری، چنین شرایطی را نداشتیم زیرا صدای روحانیت پیش از پیروزی انقلاب به جایی نمی‌رسید ولی امروز با استقرار نظام اسلامی و امکانات موجود، و نیز شرایط تکنیکی و پیشرفت علوم، صدای روحانیت به دورترین نقاط جهان می‌ رسد و تشنگان معارف زلال اهل بیت(ع) را سیراب می‌سازد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه دادند: دین خدا را باید درست و صحیح شناخت؛ جستجوگری از بدو ورود به حوزه های علمیه ضروری است و اینگونه نباشد که پس از 10 سال تحصیل در حوزه، طلبه ای از تفسیر و کلام و تاریخ بی اطلاع باشد.

ایشان با بیان اینکه به صرف برنامه رسمی حوزه نمی توان به موفقیت کامل دست یافت خاطرنشان کردند: طلاب و روحانیون باید در تابستان و دیگر فرصت ها، به مباحث کلامی، بررسی شبهات اعتقادی و دینی و مسایلی از این دست مشغول شوند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری افزودند: امروز وضعیت و شرایط جامعه با گذشته قابل مقایسه نیست؛ شبهات و سوالات زیادی علیه دین و دین‌داران مطرح می‌شود و مبارزه‌ای شدید در جریان است؛ قضیه داعش که جنگی تمام عیار علیه اسلام و تشیع است پس از فتنه‌هایی همچون ایجاد شبهات و فتاوای مختلف صورت گرفت زیرا دشمنان تشیع به این نتیجه رسیده‌اند که باید به حذف فیزیکی شیعیان روی بیاورند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روحانیون را حافظان و مرزبانان فکری و عقیدتی جامعه دانستند و تصریح کردند: اگر حوزه‌ها غافل شوند، مشکلات زیادی برای جامعه به وجود می‌آید.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.