دغدغه علمی باید مهمترین اولویت طلاب باشد 93/06/05

http://www.bushehri.net/images/41/222/19_229907.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور فرمودند: در گذشته طلاب با سختی و عسرت زندگی می‌کردند اما اکنون امکان تحصیل و رشد برای طلاب فراهم است که باید طلاب قدر این فرصت بدانند.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری طی سخنانی در اردوگاه ولایت قم اظهار کردند: متاسفانه کم کم درس و بحث از اولویت برخی طلاب افتاده است و برخی از طلاب از همان دوران ورود به حوزه به فکر استخدام شدن هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزودند: در گذشته طلاب خداوند را کفیل خود می دانستند و پیش از پیروزی انقلاب اسلامی طلبه شدن به معنای رویارویی با رژیم شاهنشاهی بود.

امام جمعه قم تصریح کردند:  در گذشته طلاب با سختی و عسرت زندگی می کردند اما اکنون امکان تحصیل و رشد برای طلاب فراهم است که باید طلاب قدر این فرصت بدانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: وظیفه ما در حوزه این است که زمینه های رشد و معنویت طلاب را فراهم کنیم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نگرانی های مراجع عظام درباره حوزه‌ها بیان داشتند: آیت‌الله سبحانی نگران هستند که التزام طلبه ها به درس و بحث در حوزه کم شده ‌و اولویت های دیگری برای طلبه ها مطرح شده است، این در حالی است که طلبه ها باید با امکانات فراهم شده به درس و بحث بپردازند و امکانات فعلی در گذشته برای طلاب فراهم نبود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به ارزش عمر اظهار کردند: عمر انسان کوتاه تر از آن است که انسان بتواند در هر علمی که علاقه دارد، تحصیل کند، بنابراین انسان ها باید به علوم مهم بپردازند، انسان اگر در یک رشته‌ای که دوست دارد، به صورت تخصصی تحصیل کند، به مراتب بالا می‌رسد.

ایشان تصریح کردند: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید ایجاد یک حوزه فعال علمی در درون حوزه فعلی است و باید یک برنامه ریزی صورت بگیرد که طلاب ممتاز در مدارس خاصی پذیرش شوند تا علوم دینی به صورت تخصصی به آنها تعلیم داده شود.

امام جمعه قم داشتن انگیزه الهی را برای تحصیل در حوزه علمیه ضروری دانستند و افزودند: در روایات از ائمه معصومین (ع) آمده است که انسانی که با نیت کسب مال وارد عرصه طلبگی می شود، زندیق می میرد، همچنین طلبه ای که فقط حرف می زند و عمل نمی کند، هم منافق می میرد.

ایشان تصریح کردند: طلاب ممتاز نباید از موفقیت هایی که در عرصه تحصیل علوم دینی کسب می کنند، مغرور شوند، بلکه آنها باید خودشان را به رعایت ادب و اخلاق اسلامی آراسته کنند و همچنین تهجد شبانه را فراموش نکنند.

دیدگاه‌ها   

نغمه
#1 نغمه 1394-08-13 04:32
طلاب خواهر هیچ امکاناتی ندارند هرچه هست برای برادران است آیا این انصاف است درحالی که خواهران بیشتر درس میخوانند و پیشرفتشان از هر لحاظ بهتر است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.