دو شاخصه بارز پیامبر اکرم(ص)92/08/25

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با اشاره به آیه ی شریفه " لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيراً" یادآورشدند: با دنبال نمودن مسیر و سیره زندگی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) درکنار ده‌ها صفت برجسته و ممتاز می‌توانید به دو شاخصه اصلی پی ببرید که این دو ویژگی رمز موفقیت‌های ایشان بوده و دقیقا همین دو شاخصه در حادثه عاشورا نیز وجود دارد.

 

عضو هيات امناء جامعه المصطفي"ایمان" و"استقامت و ثبات قدم" را بعنوان دو شاخصه بارز سیره پیامبر اکرم(ص) عنوان کردند و افزودند: در قرآن کریم آمده است: "ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا فلاخوف علیهم ولاهم یحزنون" یعنی کسانی که زندگی خود را بر این دو پایه و اصل استوار کرده اند نه ترسی از گذشته و نه حزن و اندوهی از آینده دارند، همه مراتب ایمان در توحید خلاصه می‌شود که ریشه همه اعتقادات است و تمام اعمال صالح نیز به صبرو استقامت وثبات قدم در راه خدا برمی گردد.


نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: آنچه باعث شد نبی مکرم اسلام(ص) درطول دوران 23سال بعثت کلام و مسیر خود را پیش ببرد همین دو ویژگی و شاخصه ایشان بود، ما امروز سر سفره استقامت پیامبر(ص) هستیم، اگر رسول الله(ص) در مقابل آن همه ناملایمات و سختی‌ها شانه خالی می‌کرد و صحنه را ترک می‌نمود امروز ما سر این سفره با برکت اسلام نبودیم لذا همین ثبات قدم باعث شد دین بماند.

عضو خبرگان رهبری با بیان روایاتی در استواری نبی گرامی اسلام (ص)، فرمودند: شخصی نزد پیامبر(ص)  آمد و اظهار داشت: یا رسول الله چیزی به من یاد بده که به آن اعتصام ورزیده آن را ملاک زندگی خود قرار دهم پیامبر(ص) فرمودند: بگو پروردگار من خداست و در این خط بمان. یعنی دچار لغزش نشو و مسیرت را عوض نکن و این نسخه‌ای است که وجود نازنین رسول الله (ص) به آن عمل کرد.

امام جمعه قم اضافه کردند: پیامبرگرامی اسلام(ص) همواره و در همه احوال به خدا پناه می‌بردند، زمانی در ابتدای بعثت، ایشان به طائف آمدند، عده‌ای خبردار شدند و آنچنان وجود نازنین پیامبر(ص) را سنگباران کردند که پاهای مبارک پیامبر(ص) مجروح شد و به باغی پناه بردند، دست ها را به آسمان بلند کرده فرمودند:"اللهم انی اشکوا الیک ضعف قوتی و قلة حیلتی". انسان باید این گونه در همه احوال و سختی‌ها پناهگاهش خداوند منان باشد چرا که اگر در کنار خدا شریکی برای مشکل گشایی قراردهیم اشتباه طی طریق کرده ایم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که حرکت امام حسین (ع) نیز براساس همان دو شاخصه صورت پذیرفت،تصریح کردند: آن روزی که امام حسین(ع) خواستند از مدینه خارج شوند فرمودند: من همان راه و سیره رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) رادنبال خواهم کرد و لذا بعد از پیشنهاد بیعت با یزید فرمودند: "ومثلی لا یبایع مثله" یعنی هر کس که در جایگاه و موقعیت امام حسین(ع) باشد با شخصی در جایگاه یزید هرگز بیعت نخواهد کرد و این یک پیام و قانون برای بشریت است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: آن روزی که امام حسین(ع) می‌خواهد اصحاب و یاران خود در سفر کربلا را انتخاب نماید به دنبال این نیست که هر کسی را برای آمدن به کربلا انتخاب کند و معیار ایمان و استقامت در افرادی که می‌خواهند همراه و یاور امام باشند باید وجود داشته باشد لذا همان ابتدای سفر فرمودند: بدانید کسی که تیزی شمشیر و زخم نیزه را می‌تواند تحمل کند با ما همراهی کند و گرنه همین الان بازگردد، امام حسین(ع) دراین سفر به دنبال سیاهی لشگرنیست در عین حالی که در مقابل لشکر کفر تنهاست ولی کسانی که را انتخاب می کند که نلغزند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان تاکید کردند: عاشورا امتداد بعثت است؛ همانگونه که بعثت ماندگار است، عاشورا هم درتمام اعصار و قرون ماندگار خواهد ماند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.