دومین همایش دانش آموختگی جامعة آل البیت(ع)93/10/23

http://bushehri.net/images/zaman/52a61ab6-d696-4d5b-86fc-a3ece639c2b2.jpgدومین همایش دانش آموختگی جامعة آل البیت(ع) با حضور طلاب و اساتید و مسئولان حوزه علمیه و جامعه المصطفی برگزار گردید.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، در مراسم تجلیل از دانش آموختگی جامعه آل البیت(ع) فرمودند: حضور طلاب از 100 کشور در جامعه المصطفی(ص) نویدبخش پیام رسای اهل بیت(ع)‌ برای جهانیان است و این حضور قطعا بسترساز ترویج معارف اهل بیت(ع) در سراسر جهان خواهد بود.

ایشان ادامه دادند: حوزه‌های علمیه سه مسئولیت مهم در خصوص طلاب خارجی به عهده دارند‌؛ نخستین وظیفه ما آموزش حرام و حلال الهی، عمل به اخلاق الهی و مسئولیت‌پذیری نسبت به طلاب خارجی است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشتند: هدایت این طلاب و ایجاد بصیرت و زمان شناسی از مهمترین وظایف ما نسبت به طلاب خارجی است و حوزه علمیه ما همیشه اصول و منشوری را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد که همه علمای ما نیز عامل به این اصول اخلاقی و رفتاری و فرهنگی و آموزشی بودند.

ایشان در ادامه بیان داشتند: این حوزه ثمراتی چون امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید را به عرصه رسانده است و تربیت یافتگان مکتب حوزه ضمن عالم بودن و عامل بودن، بسیار مسئولیت‌پذیر هستند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، با اشاره به وظیفه طلاب خارجی در ایران تصریح کردند: طلاب نباید در ایران وقت خود را تلف کنند زیرا باید تک تک لحظات خود را صرف آموختن و به کار گرفتن علم و معارف اهل بیت(ع) در کشورهای خود کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با ذکر این مطلب که طلاب المصطفی(ص) باید میدان‌دار علم و اخلاق شوند، فرمودند: علمی که در حوزه‎ها آموزش داده می‎شود، علم الهی است و نه علمی که امروز به وسیله آن ظلم و ستم می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری، عنوان کردند: انتخاب استاد یکی از سنت‌های بسیار مهم در حوزه است که طلاب از این ظرفیت می‌توانند برای یافتن بهترین اساتید برای فهم بهتر مطالب استفاده کنند.

34

دیدگاه‌ها   

حسین مصباح
#1 حسین مصباح 1394-08-23 03:50
آدم هااگرمثل این عالم بزرگ خالصانه کار کنند حتی بعد مرگشون هم فراموش شدنی نیستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.