راجع به اهل بیت(ع)سه نکته را باید رعایت کنیم93/09/23

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%208.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‏‎های علمیه سراسر کشور عصر دیروز در جمع زائران اربعین مسجد مقدس جمکران اظهارداشتند: همه مردم امروز در جمکران و به خصوص در کربلا برای عرض ارادت به ساحت قدسی حضرت سیدالشهدا (ع) حضور پیدا کردند.

ایشان افزودند: پیامبر اکرم (ص) فرمودند، هر چیزی اساس و ریشه‎ای دارد و اساس و پایه اسلام، محبت اهل بیت (ع) است، یعنی جایگاه اهل بیت (ع) به حدی رفیع است که ایشان آن رابه حیات اسلام معرفی می‎کنند.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: راجع به اهل بیت(ع) باید سه نکته را رعایت کنیم؛ اولین نکته معرفت و شناخت اهل بیت(ع) است که جایگاه این حضرات را به خوبی بازشناسی کنیم.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور خاطرنشان کردند: پس از شناخت و معرفت اهل بیت (ع)، وظیفه ما عشق و محبت ورزیدن به اهل بیت (ع) است که باید این شناخت و معرفت را به منصه ظهور برسانیم؛ کما اینکه گفته شد که جمعیت به حدی در  کربلا حضور دارد که جمعیتی که از بیرون وارد می‎شوند فضای ورود به شهر را ندارند.

ایشان افزودند: در شرایطی که دشمنان با انواع و اقسام تهدیدات برای  زائران موضوع گرفتند و جان زائران را به خطر انداخته‎اند، ولی آنان جان خود را بر کف دستشان گذاشتند و با پای پیاده، جاده نجف تا کربلا و شهرهای مختلف را در نوردیدند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: سومین نکته مسئله اطاعت از اهل بیت (ع) است؛ امروز که روز اربعین حسینی (ع) است باید عهد ببندیم تا از اهل بیت (ع) اطلاعت کنیم.

ایشان بیان داشتند: اگر کسی اهل بیت (ع) را دوست دارد؛ باید طبق مرام اهل بیت (ع) عمل کند؛ چنانچه سلمان عمل کرد و «منا اهل البیت(ع)» شد؛ گناه، خط قرمز اهل بیت (ع) است و اگر وارد این خطوط شدیم از خط شیعه بودن خارج خواهیم شد.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: امروز امام زمان «عج الله تعالی فرجه» بر زندگی ما نظارت دارند و اگر می‎خواهیم در خط اهل بیت (ع) باشیم باید بایسته‎های این خط را نیز رعایت کنیم.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با بیان اینکه دشمنان برای نسل جوان ما نقشه‎ها طراحی کرده‎اند و لازمه معرفت و دوستی عمل به دستورات آنهاست فرمودند: معنی تولی و تبری آن است که دوستان اهل بیت (ع) را دوست و دشمنان اهل بیت (ع) را دشمن بداریم؛ امام صادق (ع) فرمودند که دوستان واقعی ما کسانی هستند که دوست دوستان ما باشند.

عضو شورای عالی حوزه‎های علمیه خاطرنشان کردند: امام علی (ع) فرمودند که اگر ذره‎ای در محبتی که نسبت به ما دارید محبت دشمنان ما را نیز ضمیمه کنید، خروجی آن این است که نه او از ماست و نه از او هستیم؛ محبتمان را نسبت به اهل بیت (ع) خالص کنیم.

ایشان در ادامه افزودند: نکته دیگر که لازمه محبت و دوستی اهل بیت (ع) است، تحمل مشکلات است؛ باید همانگونه که اهل بیت (ع) در مصیبت‎ها بودند ما نیز صرفا به دنبال عیش و نوش دنیاست نبوده و مشکلاتی که در مسیر زندگی پیش می‎آید را پشت سر گذاشته  و با ناملایمات بسازیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.