راه برون رفت از تحریم های دشمنان حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی است95/01/14

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476359531250.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی سال جاری را «سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده اند، اظهار داشتند: درحال حاضر اقتصاد ما وابسته به نفت است و خام فروشی می کنیم، که در صورت ادامه این روند نمی توانیم اقتصاد بالنده ای داشته باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های موجود در کشور فرمودند: از نظر موقعیت جغرافیایی، میزان افراد تحصیلکرده، پیشرفت های علمی و غیره دارای ظرفیت های بسیاری هستیم و اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی با استفاده از این ظرفیت ها حرکت کنیم کشور ما متحول می شود.

ایشان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کردند: ایشان تحلیل بسیار جامعی ارائه فرمودند که می دانید در کنار آمریکا بودن و با آمریکا مذاکره کردن و همراه شدن یعنی عقب نشینی از مواضع خود به نفع آمریکا.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به اینکه رهبری مذاکرات و دست اندرکاران مذاکرات هسته ای را تایید فرمودند، عنوان کردند: خود وزیر محترم امور خارجه نیز این جمله را به رهبری می گوید که ما نتوانستیم تمام خطوط قرمز در مذاکره با آمریکا را حفظ کنیم یعنی ناگزیر شدیم در برخی از موارد عقب نشینی کنیم.

ایشان عنوان کردند: اگر بحث مذاکره و همراه بودن با آمریکا را دنبال کردیم دشمن می گوید به توافق هسته ای بسنده نمی کنم بلکه باید توافق های دیگری نیز داشته باشیم تا شما را به رسمیت بشناسیم، به تعبیری می خواهد برجام های 2 ، 3 و 4 را در کشور اجرا کنند.

ایشان عنوان کردند: این یعنی باید دست از شعارهای انقلابی بردارید، می خواهند بگویند سپاه قدس و اصل سپاه چه معنایی دارد و چرا موشک می سازید، چرا در منطقه نفوذ دارید، می خواهند با مذاکره نقاط قوت ما را به نقطه ضعف تبدیل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: دشمن درصدد این است که بگوید قانون اساسی مورد قبول نیست و باید درباره آن مذاکره کنیم، دشمن مرحله به مرحله دنبال می کند و هدف اصلی این است که صورت و ظاهر نام جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد اما جمهوری اسلامی را از محتوای لازم خالی کند.

ایشان عنوان کردند: رهبر عزیز انقلاب اسلامی با هشدار، آگاهی و هوشمندی مانند یک دیدبان بیدار آگاهی می بخشند و مسائل را دنبال و پیگیری می کنند، حتی ممکن است افرادی با تعبیراتی سخنان رهبری را زیر سؤال ببرند و مسائل را مطرح کنند که فردای دنیا فردای گفتمان ها و مذاکرات است و فردای دنیا فردای موشک نیست، عده ای این تعبیرات را مطرح می کنند اما رهبری به عنوان یک دیدبان بیدار مسائل را مطرح می کنند و امروز رهبری دلسوزترین فرد برای آینده نظام اسلامی است که باید مسیر رهبری را همچنان ادامه بدهیم.

ایشان در پایان سخنان خود با بیان اینکه از هفته آینده نماز جمعه شهر مقدس قم در مصلای قدس برگزار می شود، از تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به خاطر میزبانی شان در این چند سال تقدیر و سپاسگزاری کردند و نیز از تمام کسانی که در آماده سازی مصلای قدس تلاش کرده اند، تشکر کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.