رسانه اسلامی و شیعی باید هم‌گرایی را تقویت کند93/04/19

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%202.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها در مورد رسانه‌های دینی چنین تصریح کردند: هر چه رسانه بتواند از جناح بندی و وابستگی به یک جناح پرهیز کند و واقعیات جامعه و هست ها را منعکس کند، رسانه موفقی خواهد شد و افراد روز خود را با این رسانه آغاز می‌کنند. رسانه‌ای که خود را یک رسانه اسلامی و شیعی معرفی می‌کند، باید ایجاد هم‌گرایی بین مخاطبان خود را به عنوان یکی از مسایل مهم دنبال کند. اگر آسیب و نقصی وجود دارد، به طور غیر مستقیم به این نقص بپردازد تا افراد بیشتری درگیر این آسیب نشوند و نقطه قوت‌ها را تقویت کند. این کار بسیار مهمی است. علاوه بر آن هم باید وظایف روز جامعه را به آن‌ها منتقل کند و هم بتواند افق‌های آینده را به زیبایی با یک تحلیل خوب و مناسب، بدون جانب‌داری به آن‌ها ارائه دهد که افراد متوجه شوند دوستان و دشمنانشان که هستند و چه نقطه‌ای را باید هدف قرار دهند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که یک رسانه باید به ارزیابی کار خود نیز توجه داشته باشد، اظهار کردند: مورد ارزیابی قرار ندادن کار می تواند موجب احساس رضایت کاذبی از کارکرد خود شود بنابراین باید به صورت دوره‌ای بازخوردهای کار خود را دریافت کند و به هر شکل ممکن با مخاطبان خود بحث و کارکرد رسانه را در میان بگذارد. نقطه نظرات مخاطبان نیز می تواند در بهبود کار رسانه مورد نظر و توجه قرار بگیرد. به این دلیل که رسانه علاوه بر منتقل کردن یک دیدگاه، باید یک نیازسنجی هم انجام دهد که چه حوزه هایی مورد نیاز مخاطبان است. پس از آن متناسب با  نیازهایی که مشاهده می‌کند، نیازهای واقعی را جدا کند و آن‌ها را در حوزه های مختلف پوشش دهد.

ایشان  با اشاره به حقیقت شیعه و تفاوت آن با تبلیغاتی که متأسفانه در طول تاریخ علیه آن انجام گرفته است، افزودند: شیعیان، مسلمانانی پیرو راه رسول گرامی اسلام(ص)، امیرمومنان(ع) و ائمه هدی(ع) هستند یعنی پیرو راه کسانی که نزدیکترین افراد به نبی گرامی اسلام هستند. نبی گرامی اسلام نیز طبیعتا شخصیتی قابل قبول برا ی همه مسلمانان است. وظیفه شیعیان این است که در هر جا که زندگی می‌کنند و با دیگر پیروان مذاهب، دیگر اقوام و جوامع تعامل دارند، نقش الگویی داشته باشند. براساس این روایت که کونُوا لَنا زَيْناً وَلاتَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً شیعه باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشند، نه مایه سرافکندگی آن‌ها.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.