رسانه‎ها فضاي اميد را در جامعه ايجاد کنند94/01/31

http://bushehri.net/images/ICON/2/IMG09581317.jpgمدير حوزه‎هاي علميه سراسر کشور فرمودند: اختلاف و تفرقه سم مهلکي براي کشور است لذا بايد براي وحدت و اميد در جامعه بطور جدي تلاش کنيم.

حضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، روز يکشنبه در اولين نشست اخلاق در رسانه در مرکز خبر حوزه علميه قم افزودند: رسانه‎ها نبايد فضاي تفرقه را در جامعه ايجاد کنند بلکه بايد به سمت همدلي و وحدت در جامعه حرکت نمايند.

ایشان در ادامه با اشاره به نقش مهم و اساسي رسانه در ترويج باورها و ارزش‎هاي اسلامي در جامعه اظهار داشتند: رسانه ها مي توانند باورها و ارزش ها را معرفي کنند و به تميز ارزش‎ها از ضد ارزش‎ها بپردازند و در رفتارهاي فردي و اجتماعي جامعه تأثيرگذار جدي باشند.

ایشان افزودند: نقش رسانه‎ها آنقدر مهم است که مي تواند يک جامعه را به تعالي برساند يا در مسير سقوط قرار دهد.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه آسيب شناسي رسانه‎ها را نيز مهم دانستند و فرمودند: هنر ما اين است که از نقش محوري رسانه‎ها استفاده کنيم و در جهت تقويت آن آسيب شناسي و آسيب زدايي لازم را انجام دهيم .

ایشان افزودند: رسانه‎ها اگر قصد اصلاح داشته باشند بايد آيينه تمام نماي جامعه باشند، آنها از سر دلسوزي و محبت مي‎توانند هم زيبايي‎هاي جامعه را به تصوير بکشند و نازيبايي‎هاي آن را نيز با بيان شيوا بيان کنند.

امام جمعه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حرکتي که در قم در راستاي برگزاري جلسات اخلاق رسانه‏‎اي تشکيل شده است ابراز اميدواري کرد که اين ابتکار در سراسر کشور گسترش يابد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.