رفع مشکلات مردم شاخصه بندگان خالص است94/05/07

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2011.jpgرفع مشکلات و گرفتاري های مردم، يکي از شاخصه هاي بنده هاي خالص خداست که با اين حرکت، در دل، احساس شادماني کرده و بنا بر فرموده بزرگان، اين خوشحالي قلب، نسيمي از نسيم هاي بهشت است که در دل انسان مي‎وزد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح دیروز در ديدار مديران بنياد شهيد و امور ايثارگران استان قم، اظهار داشتند: بزرگان دين هميشه به ما هشدار داده اند که هيچ گاه دين را فدا و ابزاري براي رسيدن به دنيا قرار ندهيم.

ایشان با اشاره به سرنوشت زبير در زمان نبي مکرم اسلام(ص)، ادامه دادند: افراد بسياري در تاريخ بودند که به خاطر منافع دنيا، دين خود را از دست داده و از بالاترين درجات به پايين ترين سطوح جهنم رسيده اند.

مدير حوزه هاي علميه کشور ابراز داشتند: زبير از بزرگترين مدافعان حضرت زهرا(س) و امام علي(ع) بوده و براي دفاع از حق امام در ولايت و خلافت در سخت ترين شرايط شمشير کشيد و جان خود را سپر ايشان کرد؛ اما هنگامي که دنيا به او روي آورد و چهارمين فرد ثروتمند مدينه شد، تغيير کرد و در مقابل حضرت امير(ع) قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبري با اشاره به دسته هاي گوناگون دين داري مردم، خاطرنشان ساختند: عده اي از مردم از اهالي خاص ايمان و تقوا هستند؛ اما در هنگام سقوط، به بدترين شکل ممکن سقوط خواهند کرد و ما بايد مراقب باشيم تا جزء چنين دسته اي نباشيم که بسيار خطرناک است.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم تصريح کردند: از جمله عوامل سقوط انسان، کبر و خود پسندي است که افراد دين دار بسياري را طعمه خود کرده و آنان را به پايين ترين سطوح رسانده است؛ همچنين هوا و هوس هاي دنيايي از ديگر عواملي است که باعث سقوط انسان ها در چاه طويل مي‎شود؛ چراکه چيزي از انسانيت انسان باقي نمي‎گذارد.

آيت الله حسيني بوشهري يادآور شدند: لقمه حرام از ديگر مباحثي است که منجر به سقوط انسان ها خواهد شد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به ويژگي هاي بنده خالص خدا، اظهار داشتند: رفع مشکلات و گرفتاري هاي مردم، يکي از شاخصه هاي بنده هاي خالص خداست که با اين حرکت، در دل، احساس شادماني کرده و بنا بر فرموده بزرگان، اين خوشحالي قلب، نسيمي از نسيم هاي بهشت است که در دل انسان مي‎وزد.

عضو خبرگان رهبري ادامه دادند: صابرين، اجتناب کنندگان از گناه، توبه کنندگان و فروبرندگان خشم از دسته هاي ديگر بندگان خالص خدا مي‎باشند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توفيق جمهوري اسلامي در حوزه بين المللي، بيان داشتند: امروز دشمنان ما معترفند که با جنگ حريف ايران اسلامي نيستند و بايد با مذاکرات به اين توافق مي‎رسيديم، تمام اين دستاوردها، مرهون فداکاري و از جان گذشتگي جوانان ما در جبهه هاي حق عليه باطل است و کسي نبايد به خود مغرور شود.

امام جمعه قم ابراز داشتند: شرايط امروز کشور بسيار خاص است و هر کدام از ما مي‎توانيم در مسئوليت هايي که داريم، تصويري از مدينه فاضله رسم کنيم و در اين راه، کارکنان بنياد شهيد مي‎توانند الگوي خوبي در ارتباط با مراجعين و مردم باشند.

آيت الله حسيني بوشهري در پايان فرمودند: مسئوليت کار در بنياد شهيد بسيار سنگين است و همه بايد امانت دار آن باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.