رهبر انقلاب فلسفه را فقه اکبر می دانند / حضور اساتید جوان و شاداب در حوزه امیدوارکننده است95/02/09

http://bushehri.net/images/0bushehri/94845_265.jpgآیت الله حسینی بوشهری فرمودند: باید به حوزه تبریک گفت زیرا امروز جوانانی با سن کم در کرسی دروس فلسفی در حوزه می نشینند و با این جوانان باید به حوزه های علمیه امیدوار بود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» چهارشنبه شب در بازدید از  مرکز تخصصی فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم فرمودند: همه ما باید مراقب باشیم که خود را برای روزی که ما را متوقف می کنند و مورد پرسش قرار می گیریم آماده کنیم.

ایشان افزودند: عمر ما در مقابل روزگار بسیار کم است و امام موسی کاظم(ع) نیز به این مساله به خوبی اشاره می کنند که پیام بسیاری به طلاب و فضلای حوزوی است تا از عمر خود بهترین استفاده را داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: این مرکز به همت مدیریت ارزشمند و توان اساتید و فضلای آن در حال ارتقا است و امید داریم که روزی به عنوان مهمترین مرکز فلسفه اسلامی بدرخشد و استوانه های علمی آن در جهان، قابل عرضه باشند.

ایشان افزودند: باید به حوزه تبریک گفت، زیرا امروز جوانانی با سن کم در کرسی دروس فلسفی در حوزه می نشینند و با این جوانان باید به حوزه های علمیه امیدوار بود.

آیت الله حسینی بوشهری اظهارکردند: فلسفه از رشته های سنگین حوزه است که قدرت تعقل و دانش فراوان طلب می کند، ولی امروزه با جوانانی مواجه هستیم که به خوبی در این عرصه ورود کرده اند.

ایشان افزودند: گسترش علوم اسلامی و به وجود آمدن پرسش ها و مسایل جدید ایجاب می کند که حوزه های علمیه ما نیز به دانش های مختلف توجه کنند و همین مساله، تخصصی شدن حوزه ها را طلب می کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: در گذشته همه علوم میهمان بودند و اصول و فقه میزبان بودند؛ ولی امروز با تنوع رشته های تخصصی در حوزه و آن هم بیش از 30 رشته تدریس و تحقیق می شود و تفسیر و فلسفه نیز میزبان شده اند.

ایشان عنوان کردند: در حوزه تلاش شده است که بقیه علوم و دانش ها در کنار اصول و فقه به حساب بیایند و این حرکت در قم و مراکز دیگر وجود دارد؛ حوزه دنبال فعالیت تخصصی می رود زیرا ما نمی خواهیم به اقیانوس کم عمق مبدل شویم و برای بهره برداری از علوم مختلف باید تخصصی کار کنیم.

دیدگاه‌ها   

مهمان
#1 مهمان 1394-09-21 08:00
کتاب شما دانلود شد و بسیار کتاب كامل و مفیده . از دوستان کمال تشکر رو دارم . بسیار سپاسگذارم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.