روحانیت مسئولیت پذیر است نه مسئولیت گریز95/02/11

http://bushehri.net/images/0bushehri/641779IMG-20160224-WA0028.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني با بیان این که روحانیت کارنامه درخشانی در دوران تاریخ داشته است، خاطرنشان کردند: روحانیت سلسله وظایفی دارد و فهم عمیق دین و بر اساس آن پایبند بودن به آنچه آموخته است و عمل به آن، تبلیغ فرهنگ دین، مبارزه با بدعت‌ها و ظلم و ستم، روحیه مردمی داشتن و در کنار مردم بودن از جمله وظایف روحانیون و طلاب است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: مسئولیت روحانیت تنها تعلیم و تعلم نیست، روحانیت مسئولیت پذیر است نه مسئولیت گریز و هر جا که نیاز ببیند که لباس رمز بپوشد و در مقابل دشمن بایستد، تا پای جان آماده نثار جان است.

ایشان با اشاره به تاریخ درخشان روحانیت در طول تاریخ و مبارزه روحانیون در مقابل مستعمران و مستکبران، بیان کردند: روحانیت همیشه فرمان دهنده نبوده است و تنها در نقش ارشادی عمل نکرده است، بلکه علاوه بر این که هدایتگر و راهنماست، خود پیش قدم است و تعداد شهدای روحانیت گواه این سخن است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شدند: تعداد شهدای روحانیت نسبت به جمعیت روحانیت، نسبت به دیگر اصناف بیشتر بوده است و این مسأله نشان می‌دهد که روحانیت به سخن بسنده نمی کند، بلکه در جبهه‌های جنگ حضور پیدا می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: امروز نسل جوان حوزه علمیه باید خط مشی خود را خط مشی شهیدان قرار دهد و همان طور که رهبر انقلاب بر انقلابی ماندن حوزه تأکید کردند، طلاب نشان دادند که همراه با انقلاب هستند و در مسیر انقلاب حرکت می‌کنند و امروز باید در صحنه‌های اجتماع حضور فعال داشته باشند.

ایشان با بیان این که امروز راه برای نشان دادن همبستگی با رهبری، نظام و انقلاب فراهم است، عنوان کردند: اگر طلبه ای تنها به درس خواندن اکتفا کند، این طلبه در خط و مسیر شهیدان حرکت نکرده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر این که کارنامه روحانیت، کارنامه درخشانی است، تصریح کردند: روحانیون و طلاب هم اهل جهاد علمی، هم اهل جهاد فرهنگی، هم اهل جهاد با نفس و هم اهل جهاد با دشمن هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.