روحیه خودباوری باید میان دانش آموزان تقویت شود93/05/23

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/12547%206.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور تقویت روحیه خودباوری را ضرورت فرهنگی برای تحقق توسعه کشور دانستند و فرمودند: باید برای نهادینه کردن این روحیه از دانش آموزان شروع کرد.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» روز چهارشنبه در نشست روسای آموزش و پرورش استان بوشهر افزودند: تقویت اتکا به نفس و شخصیت دادن به دانش آموزان زمینه ساز تربیت مدیرانی پرتوان و لایق برای کشور است.
ایشان اظهارکردند: با توجه به نقش کلیدی و تاثیرگذار معلمان و مربیان در تربیت دانش آموزان باید با وسواس از معلمان و دبیران استفاده کرد.
آیت الله حسینی بوشهری اضافه کردند: قرآن محوری باید یکی از سیاست های آموزش و پرورش باشد هر چند امروز گاهی درس قرآن درحاشیه و در بعضی اوقات به عنوان درس اصلی است ولی توجه به قرآن، روایت های اهل بیت (ع) و کلمات نورانی امیرالمومنین (ع)در نهج البلاغه باید مورد توجه قرار گیرد.
ایشان ادامه دادند: در این ارتباط باید روی مسوولان تربیتی سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و در هزینه کردها نیز دست این مربیان را با نظارت باز گذاشت.
آیت الله حسینی بوشهری بر تقویت اردوهای فرهنگی تربیتی در مدارس تاکید کردند و فرمودند:اردوهای فرهنگی و تربیتی در پرورش و آموزش دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.
ایشان بیان کردند: رسالت اصلی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت است و باید در زمینه مسایل و احکام دینی و علومی که لازمه دین و دنیای آنها است تلاش شود

نماینده مردم شریف استان بوشهر در خبرگان رهبری فرمودند:خرد و عقل انسان نیازمند تعلیم و غرایز نیز نیازمند تهذیب و تربیت است که اگر به این اصل توجه نشود انسان به بیراهه کشیده می شود.
حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»  با تاکید بر این که انسان ها در پرتو آموزش تربیت می شوند افزودند: هدف اصلی تعلیم و تربیت رسیدن به تربیت و شکوفایی استعدادها است بر همین اساس تربیت بر تعلم مقدم است.
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید برتوجه به خانواده ادامه دادند: خانواده تنها متولی تامین نیازهای مادی و مسکن بچه ها نیست بلکه توجه به تربیت، امر به معروف و نهی از منکر نیز ضروری است هرچند امروز بخش قابل توجهی از فرزندان راه خود را می روند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.