زندگی شیعه و سنی در ایران الگویی برای تمام مسلمانان جهان است94/10/09

http://bushehri.net/images/busshehri/583636IMG_6555.JPGمدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرنگان رهبری فرمودند: زندگی شیعه و سنی در ایران الگویی برای تمام مسلمانان جهان است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري در گفتگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهار داشتند: آنچه که پیامبر اسلامی پیام آور آن بود، یک‌دلی، صمیمیت و یک‌رنگی بین همه امت اسلامی بوده است.

ایشان اضافه کردند: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که هم برادران شیعه ما زندگی می‌کنند و هم برادران اهل سنت حضور دارند و زندگی مسالمت‌آمیز این عزیزان الگویی برای همه کسانی است که بخواهند یک زندگی مسالمت‌آمیز توام با صفا و صمیمیت و یک‌رنگی داشته باشند.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرنگان رهبری با اشاره به اینکه نبی اکرم اسلام(ص) پیام‌آور وحدت است، بیان کردند: آیات قرآنی نیز ما را به وحدت و عدم تفرقه دعوت می‌کنند و می‌فرمایند: «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ».

ایشان خاطرنشان کردند: آنچه که ما باید از از این پیامبر الهی بهره ببریم، روش و منش پیامبر اسلام(ص) است و اینکه باید همه توانمان را به کار بگیریم که درک متقابلی از یکدیگر داشته باشیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: همه ما مسلمانیم و همه معتقد به «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ» و «أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسوُلُ الله» هستیم و باید بدانیم که امت اسلامی ید واحده هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه دادند: آنچه که برای امت اسلامی مهم است، مقابله با دشمنان اسلام و کسانی است که نمی‌خواهند نامی از اسلام و مسلمانان روی کره زمین باقی بماند.

ایشان تصریح کردند: این وظیفه دینی و وظیفه مذهبی و وظیفه الهی ما است که همچنان در کنار هم باشیم و با یک دل و یک زبان عمل کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری در پایان فرمودند: باید پیاممان را به همه دنیا برسانیم که شیعیان ایران اسلامی و اهل سنت ایران اسلامی زندگیشان الگویی برای همه مسلمانان جهان است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.