سهم ایران در بازار جهانی گاز به اندازه موجودی خود نیست/ رابطه روسیه و ایران برای دشمنان آزار دهنده است94/09/07

http://bushehri.net/images/namazjome/IMAGE635092476416562500.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه قم، که در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) برگزار شد با اشاره به برگزاری اجلاس سران گاز در تهران، اظهار داشتند: در این اجلاس، 9 رئیس جمهور و تعدادی اعضای ناظر حضور داشتند، 67 درصد گاز استخراج شده مربوط به این چند کشور است و 18 درصد گاز طبیعی جهان مربوط به کشور ایران است.

 امام جمعه قم افزودند: ایران اولین کشوری است که منابع گازی غنی در اختیار دارد، اما سهم ما در بازار جهانی به دلیل افزایش مصرف داخلی و تحریم‌ها به اندازه موجودی ما نیست.

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: در رابطه با اجلاس سران گاز، ملاقات مهمی بین پوتین، رئیس جمهور روسیه و مقام معظم رهبری (مد ظله) اتفاق افتاد، به طوری که پوتین به طور مستقیم از فرودگاه به دیدار رهبر رفتند و تحلیلگران سیاسی این حرکت را مثبت ارزیابی کردند که نشان می‌دهد که مسأله ارتباط راهبردی بین ایران و روسیه برقرار شده است.

ایشان با اشاره به اهدای قرآن نفیس از سوی رئیس جمهور روسیه به رهبر انقلاب اسلامی و گفتگوی 2 ساعته رهبر و رئیس جمهوری روسیه، تصریح کردند: رابطه روسیه و ایران برای دشمنان آزاردهنده بود، به طوری که سریع عکس‌العمل نشان دادند و تحلیل اینجانب در رابطه با اسقاط هواپیمای روسی توسط کشور ترکیه این است که با اشاره ناتو و سران استکبار بود تا کینه خود را نشان دهند.

امام جمعه قم تأکید کردند: امروز استکبار، آمریکا و کشورهای حامی تروریست در منطقه باید رسما اعتراف به شکست کنند، ما خواهان تنش زدایی بین کشورها هستیم، اینها می‌خواهند که پای ناتو را به منطقه باز کنند و ما امیدواریم که با تدبیر و درایتی که به عمل می‌آید، این اتفاق نیفتد.

دیدگاه‌ها   

رویش
#1 رویش 1396-03-20 19:03
ایران را همه کشورها منزوی کردند سهمی از دنیا نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.