سیره اهل بیت (ع) را در کشور نهادینه کنیم95/06/19

http://www.bushehri.net/images/01/20/111111111/34/9089%204.jpgعضو خبرگان رهبری فرمودند: قبل از این که به بیرون از مرزها بپردازیم، باید فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) را در جامعه و کشور خود نهادینه کنیم.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در دیدار اعضای کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که در محل جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با تقدیر از فعالیت های دینی در استان هرمزگان فرمودند: اگرچه این استان از محرومیت رنج می برد، اما در عین حال شاهد فعالیت های بزرگی در عرصه دینی هستیم و این فخر بزرگی برای منطقه و مردم بندر عباس می باشد، باید از این فعالیت ارزشمند قدردانی کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه مهمترین وظیفه حوزه های علمیه رساندن زیبایی کلام اهل بیت (ع) به جامعه است و اگر این عمل به خوبی صورت گیرد مردم عاشق اهل بیت (ع) می شوند اظهار داشتند: قبل از اینکه به بیرون از مرزها بپردازیم، باید فرهنگ و سیره اهل بیت را در جامعه و کشور خود نهادینه کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه هنوز مردم جامعه با فرهنگ وسیره اهل بیت (ع) آنگونه که شایسته است، آشنا نیستند و باید تلاش بیشتری در این عرصه صورت گیرد افزودند: صلوات هایی که در صحیفه سجادیه آمده و امام سجاد (ع) آن را بیان کرده حاوی نکات با ارزشی است.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: این صلوات‎ها پیام دارد و این طور نبوده که حضرت همین طور سخنی را گفته باشند؛ امام سجاد در زمانی این پیام را به مردم ارائه دادند که بر اثر فشار حکومت وقت، نمی توانستند به صورت علنی پیام رسانی کنند.

حوزویان بایستی صحیفه سجادیه و نهج البلاغه را بیش از پیش به جامعه اسلامی معرفی نمایند تا از این طریق بتوانند فعالیت های بهتری در عرصه تبلیغ داشته باشند.

باید در تبلیغ از آیات و روایات سیره اهل بیت(ع) بهره گرفت و اگر مبلّغ اینگونه سخن بگوید، قطعا اثرگذاری آن دو چندان خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.