سیره پیامبر در همه عرصه ها یک الگو است94/09/20

http://bushehri.net/images/302.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: سیره پیامبر گرامی اسلام در همه عرصه ها یک الگوی مهم و بی بدیل برای امت اسلامی است و مسلمانان باید بیشتر به کمالات آن حضرت توجه کنند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» روز پنج شنبه در آیین سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام(ص) وسبط اکبرش امام حسن مجتبی (ع) در گناوه اظهار کردند: الگو گیری از سیره و منش پیامبر بزرگوار اسلام در برخورد با آحاد مختلف جامعه، تنها مؤلفه راهبردی برای تحکیم پایه های وحدت در جامعه اسلامی است.

ایشان، شاخصه اصلی پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در تحکیم وحدت در جامعه اسلامی را جاری کردن صیغه اخوت در میان مسلمانان آن برهه از زمان دانستند و اظهار کردند: این امر با توجه به شرایط و موقعیت جامعه آن روز، تنها برای پیشبرد اهداف اسلام و هدایت جامعه به سمت تعالی و تکامل اجرا شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یادآور شدند: وجود پیامبر اکرم(ص) در زمان حیات ایشان مایه خیر و برکت امت اسلامی بود و بعد از رحلتش نیز این خیر و برکت مایه یکپارچگی جهان اسلام شده است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: فرهنگ اسلام پاینده‎ترین فرهنگ است چرا که اسلام براساس حقوق بشر و مجموعه ای از رفتارهای نیک و پسندیده شکل گرفت و همچنان ادامه دارد.

ایشان افزودند: حضرت محمد(ص) با توکل و ایمان به خدا، فرهنگ اسلام را در گردباد جاهلیت ترویج داد و غبار جهل را از پیکر جامعه زدود.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که کلام حضرت ختمی مرتبت(ص) قبله‎گاه توحید است، فرمودند: پیامبر گرامی اسلام(ص) آفتاب را به انسان بشارت داد و در تاریکی جهل آن زمان با مژده روشنایی آمد.

ایشان، مهمترین عامل جهان‎شمول شدن رسول اکرم(ص) را اخلاق خوب و تواضع آن حضرت خواندند و فرمودند: مبلغان باید راه و سیره پیغمبر اسلام ( ره ) را در پیش گیرند و با همان روحیه و اخلاق شایسته به انجام امور تبلیغی بپردازند.

مدیرحوزه های علمیه کشور اضافه کردند: بشر همیشه تشنه حقایقی بود که از زبان وحی بیان می شد و آنچه که خداوند از طریق پیامبر اکرم(ص) و کتاب قرآن به بشر آموخت تفکر،تعقل و تدبر بود .

گناوه با حدود 65 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستانهای بوشهر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.