شاخصه هاي گفتمان امام و رهبري بر عقل و منطق استوار است94/06/05

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman2%2016.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در دومين هم انديشي نقش حوزه هاي علميه و بسيج در تبيين گفتمان امام و رهبري که صبح امروز کار خود را آغاز کرد، اظهار داشتند: عدالت خواهي و مبارزه با ظلم از برنامه هاي مهم مي باشد و نيازمند تبيين و بررسي است.

ایشان با تاکيد براينکه گفتمان امام و رهبري بايد مورد تبيين قرار گيرد فرمودند: سؤالاتي از قبيل اينکه، اساساً در اين زمينه با چه چالش ها و موانعي رو به رو هستيم  و راه برون رفت براي رفع اين موانع و طراحي ها و توطئه هاي دشمن چيست؛ مطرح شود.

مدير حوزه هاي علميه کشور تاکيد کردند: امروز بايد براي همه روشن شود که روحانيت اولين پرچم دار عدالت خواهي در دنياست و اگر صحبت از حضور بسيج روحانيت مي شود، فقط حضور فيزيکي نيست بلکه حضوري عالمانه است.

آيت الله حسيني بوشهري، يادآور شدند: امروز آزادي خواهان در دنيا به دنبال مدينه اي فاضله هستند حتي در قلب آمريکا منتظر روشن شدن چنين انقلابي هستند که اين مهم  از وظايف روحانيت است.

ایشان تاکيد کردند: هر طلبه بسيجي بايد در کنار درس و بحث به تبليغ و بقيه امور به اين مهم نيز بپردازد چرا که امور انقلاب با بسيج گره خورده و اين مهم ايجاب مي کند در صحنه بمانيم و  از انقلاب دفاع کنيم تا اسلام بماند.

عضو خبرگان رهبري، شاخصه هاي اين گفتمان را مدنظر قرار دادند و  اظهار داشتند: شاخصه هاي گفتمان امام و رهبري براساس عقل و منطق استوار است و از بنيه، ريشه و عمق و ژرفاي بالايي برخوردار است زيرا برگرفته از مباني و ارزش هاي ديني و مکتب اهل بيت(ع) مي باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، شاخصه ديگر اين گفتمان را  مدنظر قرار دادند و بيان کردند: مسئله انقلاب اسلامي در  تمام ابعاد اين گفتمان وجود دارد و اين گفتمان براساس وحدت مي باشد تا جایي که براي تمام موحدان عالم پيام دارد، بنابراين بايد براي اين کار مهم سرمايه گذاري بيشتري کرد.

ایشان  استکبار ستيزي و حمايت از مظلوم را ويژگي ديگر اين گفتمان عنوان کردند و فرمودند: پيشرفت و استقلال جامعه در اين گفتمان نهفته است.

آيت الله حسيني بوشهري، افزودند: حرکت به سمت اين حرکت متعالي عموميت دارد و همه طلاب و روحانيون از طلبه مبتدي گرفته تا بالاترين شخصيت، بايد خود را در اين امر سهيم بدانند.

ایشان با بيان نکته اي از فرمايشات امام خميني(ره) در اين خصوص عنوان کردند: امام راحل تصريح نموده به اينکه ترديدي نيست که علماي حوزه در طول اسلام و تشيع مهمترين پايگاه محکم اسلام در برابر انحرافات و کجروي ها بوده اند؛  امروز هم علماي بزرگ بايد در طول عمر خود حلال و حرام را بدون دخل و تصرف براي مردم تبيين کنند يعني علماي شيعه مصداق «العلما ورثه الانبيا» و امانت دار ترين قشر جامعه هستند.

آيت الله حسيني بوشهري، همچنين با استناد به سخنان مقام معظم رهبري بيان داشتند: رهبر معظم انقلاب اين گفتمان را به حاکميت الهي دانسته و فرموده اين حاکميت تاکنون در جامعه تطبيق پيدا کرده و پيروز شده است و روحانيت هم با نقش موثر خود در صحنه است و اين نقش را بايد با جديت دنبال کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.