شایسته سالاری مؤلفه اصلی اعتدال است92/06/09

http://h-bushehri.ir/images/zaman/52a61ab6-d696-4d5b-86fc-a3ece639c2b2.jpgآیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها  اظهار داشتند: همان طور که در روایات نیز اشاره شده، با آمدن و ظهور حضرت، زمین که از فساد و تباهی پرشده، تبدیل به عدل و قسط می شود و طبیعتا وجود امام زمان(عج) در این که فضای جامعه حکومت مهدی(عج)، یک فضای همراه با آرامش، دیانت و پاکی باشد، تأثیرگذار است. 

ایشان خاطرنشان کردند: تعالیمی که آن حضرت با ظهورش به ارمغان می آورد و همچنین شیوه حکومت داری و روندی که حضرت پیش خواهد گرفت، همه تأثیرگذار برای ساختن افراد جامعه است یعنی تدابیری که در بخش های دینی، فرهنگی، اقتصادی و شرایط زندگی مردم از سوی حضرت اندیشیده می شود، سمت و سویی است که آحاد جامعه را به سمت دینداری و دین باوری سوق می دهد. 
 معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم خاطرنشان کردند: یقینا اگر هر کسی در غیر از پست و جایگاه خود قرار گیرد، این خلاف عدالت است اما اگر به تناسبت شایستگی، به وی مسئولیتی واگذار شود، می تواند مبنای عدالت و عدل باشد. 

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري فرمودند: هر مقدار، برنامه ریزی ها متعالی و تکامل یافته تر باشد، به همان تناسب جامعه از خود واکنش مثبت نشان می دهد و این در عصر ظهور حضرت اتفاق خواهد افتاد. 

ایشان با اشاره به برخی روایات، خاطرنشان کردند: با ظهور حضرت مهدی(عج) امنیت چنان در جامعه حاکم خواهد شد که زنان بدون داشتن همراهی، می توانند فاصله شهر به شهر دیگری را حتی پیاده حرکت کنند و همچنین تعابیر و روایاتی مطرح است مبنی بر این که حضرت با آمدنش ثروت و اموال را بین آحاد مردم به طور عادلانه تقسیم می کند و این مهم یکی از شیوه هایی است که جلوی تبعیض، فساد و کینه توزی ها در جامعه را می گیرد و سبب می شود حقوق افراد پایمال نشود. 

ایشان در تعریف « عدالت» به معنای واقعی کلمه، فرمودند: معنای عدالت همان گونه که حضرت علی(ع) تعبیر کردند یعنی هرچیزی را در جایگاه خودش قرار دادن و بحث تساوی با عدالت فرق می کند در واقع معنای عدالت یعنی شایسته سالاری و متناسب با جایگاه و خصوصیات افراد، به آنها مجال و مسئولیت داده شود. 

ایشان به خرافات وکج روی هایی که برخی افراد نسبت به ظهور امام زمان(عج) انجام می دهند اشاره کردند و فرمودند: بحث خرافات و عقاید منحرف باید توسط آشنایان و کارشناسان دینی برای مردم توجیه شود. باید این خرافات در جامعه ما ریشه کن شود و مردم متوجه شوند که این خرافات رابطه ای با دین، اعتقادات و باورهای اسلامی ندارد. 

باشد. 

ایشان بر گسترش فرهنگ انتظار و مهدویت در جامعه تأکید کردند وفرمودند: باید همواره سبک زندگی منتظرانه را در میان آحاد جامعه ترویج دهیم و حکومت و انقلاب اسلامی ما همان طور که امام راحل ومقام معظم رهبری اشاره می کنند، گامی است برای رسیدن به آن هدف مقدس یعنی ظهور امام زمان (عج). 

آیت الله حسینی بوشهری یادآور شدند: باید کارگزاران نظام رویکرد و سمت و سویشان به سمت مهدویت و انتظار باشد و مردم و جامعه را به سمت مهدویت آماده کنند.

ایشان به تأثیر فراوان دعا برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) اشاره کردند و فر مودند: دعا برای تعجیل در ظهور حضرت مهدی(عج) این است که ماخواستار و منتظر ظهور ایشان هستیم و طبیعتا وقتی ما دعا برای ظهور حضرت می کنیم بدان معناست که از شرایط موجود در جوامع بشری و فسادهایی که رخ می دهد و تبلیغاتی که علیه دین خدا صورت می گیرد ناراضی هستیم و دل بسته ایم که با ظهور امام زمان(عج) و گسترش شعاع وجودی حضرت، دنیا پر از عدل و داد شود. 

ایشان نقش رسانه های گروهی را در ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار بسیار موثر دانستند و بیان کردند: یکی از رسالت های خطیر رسانه ها، ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است

دیدگاه‌ها   

بیسیمچی
#3 بیسیمچی 1394-11-20 19:27
خدا قوت
نقل قول کردن
سوسن
#2 سوسن 1394-11-19 12:23
طاعات وعبادات تون قبول التماس دعا
نقل قول کردن
ناشناس
#1 ناشناس 1394-11-18 17:55
خدا بیامرزدش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.