شخصیت های حوزوی نگاه و تفکر انقلابی را به نسل جوان حوزه منتقل کنند/ حوزه باید در پاسداری از دستاوردهای انقلاب جدی باشد94/12/27

http://bushehri.net/images/0bushehri/1780143.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه بعد انقلابی باید در حوزه حفظ شود، تأکید کردند که اگر حوزه علمیه تنها به مسائل علمی و اخلاقی بیندیشد و از شرایط و نیازهای زمان فاصله گیرد به همان تناسب حوزه ضربه می خورد و آثار منفی آن متوجه اصل انقلاب خواهد شد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، با اشاره به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به تضعیف تفکر انقلابی در حوزه علمیه بر لزوم انقلابی بودن حوزه تأکید کردند و فرمودند: حوزه نقش بسیار مهم و اساسی در مقوله انقلاب داشته و در حقیقت خاستگاه انقلاب قم و حوزه علمیه بوده است.

ایشان افزودند: اگر حوزه علمیه خاستگاه انقلاب است باید خود این خاستگاه ویژگی انقلابی بودن را داشته باشد تا انقلابی که برخاسته از آن است در شرایط مناسب باقی بماند، دغدغه رهبر معظم انقلاب دغدغه درستی است؛ باید همه حوزویان تلاش کنند در کنار درس و بحث و تحصیلات حوزوی، بعد انقلابی بودن را حفظ کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: اگر حوزه علمیه تنها به مسائل علمی و اخلاقی بیندیشد و از شرایط و نیازهای زمان فاصله گیرد به همان تناسب حوزه ضربه می خورد و آثار منفی آن متوجه اصل انقلاب خواهد شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: حوزویان باید به دغدغه رهبر معظم انقلاب توجه کنند و با شرایطی که در حوزه می توانند به وجود آورند به ویژه برای نسل جوان حوزه، به گونه ای عمل کنند که نسل جوان در شرایط انقلاب رشد کنند و با مسائل و مبانی انقلاب آشنا شوند.

امام جمعه قم با بیان این که نسل جوان شرایط انقلاب را درک نکرده اند، ابراز داشتند: از سوی چهره ها و شخصیت هایی که در فضای جامعه و حوزه اثرگذار هستند باید مرتب این نگاه و دید انقلابی بودن به نسل جوان حوزه منتقل شود تا این نسل بر اساس باورها و مسائل انقلابی بتوانند رشد کنند و از دستاوردهای انقلاب حراست داشته باشند.

ایشان با اشاره به وظیفه نهادهای حوزوی همانند جامعه مدرسین، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه برای مقابله با انقلابی زدایی، رسالت این مجموعه ها را سنگین خواندند و عنوان کردند: این مجموعه ها برنامه ریزان حوزه علمیه هستند و به حوزه جهت می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: این مجموعه ها باید مراقبت های خود از فضای حوزه را بیشتر کنند و اگر مجموعه ای یا فردی رویکرد خاصی دارد و نسبت به مبانی انقلاب آن گونه که مقام معظم رهبری فرمودند نگاه دیگری دارد که البته تعداد آنها فراوان نیست اما در همین مقدار اگر روشنگری نشود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب حالت تبیین اتفاق نیفتد ممکن است در آینده آثار زیان باری داشته باشد.

ایشان اضافه کردند: هم جامعه مدرسین و هم شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه باید نسبت به برنامه ریزی های درسی، بصیرت افزایی در فضای حوزه و توجه به نیازهای زمان و شرایطی که امروز ما در نظام اسلامی و بین المللی داریم توجه داشته باشند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که طلاب غیر از فضای درس و بحث باید با شرایط و نیازهای جامعه آشنا شوند، گفت: باید در این زمینه اطلاع رسانی های لازم صورت گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.