شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است.92/05/06

http://h-bushehri.ir/images/01/3/images13234.jpegمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان  با بیان اینکه رسیدن به حیات معنوی دارای شرط است، اظهار داشتند: شرط رسیدن به حیات معنوی، شناخت و عمل به شناخت است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، با اشاره به اینکه در فضای جامعه دینی، بعضی نکات را رعایت نمی‌کنیم، یادآور شدند:‌ چرا دروغ در جامعه ما موج می‌زند، چرا به آبروی یکدیگر توجه نداریم و با آبروی هم بازی می‌کنیم، چرا بی‌جهت تهمت می‌زنیم، چرا یک نفر را از زندگی ساقط می‌کنیم، آیا این رسم دینداری است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه اشک‌های امشب باید تا سال آینده، ما را بیمه کند، خاطرنشان کردند: باید بدانیم آن‌چه خدا برای ما روزی مقرر کرده، می‌رسد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انسان از درگاه خدا رانده نمی‌شود، بیان کردند: معنا ندارد که انسان از درگاه خدا مایوس شود، انسان گل سرسبد جهان هستی است.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي با بیان اینکه نگاه اسلام به انسان، مانند بلوک غرب، نگاه ابزاری نیست، تصریح کردند: در غرب انسان را فقط غرایز جنسی می‌بینند اما مکتب امیرالمومنین می‌فرماید انسان از کعبه بالاتر است.

ایشان با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب، امام راحل و شهیدان، فرصت طلایی در اختیار ما قرار دارد، یادآور شدند: گوشه و کنار کشورها را نگاه کنید و به ایران هم نگاه کنید که چقدر تفاوت وجود دارد، فاصله زیاد است.

امام جمعه قم خاطر نشان کردند: حضرت علی (ع) نباید نسخه‌ای برای یک زمان باشد بلکه برای همه زمان‌ها باید شخصیتی مانند حضرت علی(ع) وجود داشته باشد.

ایشان متذکر شدند: نان و نمک خوردن، افسانه نیست، این‌ها واقعیت زندگی حضرت علی(ع) است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.